MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASI ADANA ŞUBESİ UYARIYOR!

×

Hata mesajı

  • Notice: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 771 satırı) içinde Undefined index: 3.0.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 777 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 781 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 841 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
Adana Şubesi

BASINA ve KAMUOYUNA,
MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASI ADANA ŞUBESİ UYARIYOR, ADANA HAFİF RAYLI TAŞIMA SİSTEMİ‘NİN YOLCU KULLANIMINA AÇILMASI YOLCULARIN CAN GÜVENLİĞİNİ TEHLİKEYE ATMAKTADIR.
 
Üniversitelerimizin ulaşımla ilgili kürsülerinde derslerde "bir raylı sistem projesi nasıl yapılmamalıdır" diye örnek olarak gösterilen bu projede 18 Mart 2009 günü, belli bir güzergâhta siyasi şov amaçlı sefer düzenlenmeye başlanmıştır.
 
Mevcut Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Aytaç Durak‘a soruyoruz. Herhangi bir raylı sistemin devreye alınmasından önce yapılması gereken aşağıdaki testlerden hangileri Adana Hafif Raylı Taşıma Sistemi‘nin çalışmaya başlatılmasından önce yapılmıştır?

  1. Genel Test
  2. Cer Değiştirici (Yüksek gerilimli elektrik enerjisini farklı yardımcı değiştiriciler için çeviren Ana değiştirici)
  3. Yardımcı Değiştirici
  4. Motor
  5. Şanzıman
  6. İklimlendirme (Şoför Kabini)
  7. İklimlendirme (Yolcu Alanı)
  8. Tren Yönetim Sistemi
  9. Yolcu Bilgilendirme Sistemi
  10. Pantograf (Enerji Aktarım Ekipmanı, trenin üstünden yüksek gerilim hattındaki enerjiyi alan ekipman)
  11. Fren Ekipmanları
  12. Kum Ekipmanları (Frenleme de püskürtülen kum için)
  13. Kapılar
  14. Bojiler (Sistemi taşıyan, tekerlek takımının monte edildiği, taşıyıcı sistem)

Ayrıca kum torbaları ile tren boşken yapılması gereken Dinamik Fren Sistemi Testi yapıldı mı?
                                                                                                     
Ağırlık, fren, sızdırmazlık, kablaj kontrolleri yapıldı mı?
 
Adana kamuoyunu, vatandaşlarımızı uyarıyoruz. En azından 1 ay boyunca yolcusuz, boş olarak test edilmesi gereken bu sistemi, içinde yolcularla birlikte bu şekilde çalıştırmak Adanalıların can güvenliğini tehlikeye atmaktadır.
 
Adanalıların can güvenliğini tehlikeye atan bu durum için kamu yetkililerini görevlerini yapmaya davet ediyoruz.
 
TMMOB MMO Adana Şube
Yönetim Kurulu