MMO: DAHA FAZLA GERİLEMEYE ADANA’NIN TAHAMMÜLÜ KALMADI

×

Hata mesajı

  • Notice: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 771 satırı) içinde Undefined index: 3.0.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 777 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 781 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 841 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
Adana Şubesi

MMO: DAHA FAZLA GERİLEMEYE ADANA’NIN TAHAMMÜLÜ KALMADI

13 Haziran 2019 tarihinde Sabancı Holding midibüs ve hafif kamyon üretimi yapan Temsa Ulaşım Araçları Sanayi ve Ticaret AŞ'yi İsviçre merkezli True Value Capital Partners’a satmıştı. Temsa Global, 1968 yılında kurulan ve otobüs ve midibüs segmentinde üretim ve ihracat yapan, ayrıca Mitsubishi marka otomobillerin ithalat ve satışını gerçekleştiren Adana, Türkiye merkezli otomotiv şirketidir. Şirket Adana'da 555.000 m²’lik alana kurulu fabrikasında, yılda toplam 12.500 adet araç üretim kapasitesine sahiptir. Temsa ürettiği araçları Fransa, Almanya, İtalya, Avusturya, İsveç, Litvanya ve Benelüks gibi Avrupa ülkelerinin yanı sıra Amerika Birleşik Devletleri’ne ihraç etmektedir. İhraç ve satış yaptığı ülkelerin sayısı 60'dan fazladır.

Ayrıca, TEMSA yine kendi AR-GE birimleri tarafından yüzde yüz yerli olarak gerçekleştirilen yüksek teknoloji ürünü elektrikli otobüsü ile dünyada ses getirmiş ve ilk ihracat bağlantısını İsveç’e yapmıştı. 2018 yılında gerçekleştirdiği 125 Milyon USD ihracatıyla Türkiye’nin en büyük 123. ihracatçı şirketi olarak ülkemizin ve bölgemizin istihdam gücünü artırmış ve cari açığın kapatılmasına da net katkı sağlamıştı.*

Türkiye şartlarında kendi AR-GE’si bulunan ve tamamen Türk Mühendisleri ile geliştirilen otobüsler tüm dünya pazarında rekabette rahatsızlık verdi ki; KAPATILMA OLASILIĞI ile karşı karşıya. Sabancı ailesinin özellikle Özdemir SABANCI’ nın vefatının ardından üretimden çıkma politikaları, Sakıp SABANCI’ nın vefatının ardından tamamen kendini göstermiştir.

Burada konunun 2 boyutu ile değerlendirmek gerekir.

1. boyutta; bu marka Türkiye’nin otomotiv alanında sahip olduğu önemli değerlerden biridir. Bunu kaybetmemek için gereken girişimler iktidar tarafından bir an önce yapılmalıdır.

2. boyutu ise burada tepede bu kadar büyük rakamlar ile uğraşan para sahipleri servetlerine servet katarken fatura yine emekçilere kesilmektedir. 1.500 çalışanı ve bölgede yan sanayi firmaları ile yaklaşık 4.000 aileye istihdam sağlamaktaydı. Bölgede 2018 TÜİK verilerine göre bölgeler arası Türkiye’de işsizlik sıralamasında TR62 (Adana, Mersin) %11,2’lik oran ile 10. Sırada yer almakta. Bölgenin ve Türkiye’nin bu değeri kaybetmeye tahammülü yoktur.

İktidarın en az SİMİT SARAYI gibi TEMSA’ yı da tüm personellerin özlük haklarını korumak kaydı ile destek vermeye çağırıyoruz.

 

TMMOB Makina Mühendisleri Odası

Adana Şube Yönetim Kurulu