Çorlu’daki Tren Faciası ile ilgili Şubemizden açıklama

×

Hata mesajı

  • Notice: _bootstrap_glyphicons() (/var/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 771 satırı) içinde Undefined index: 3.0.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/var/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 777 satırı) içinde array_merge(): Argument #1 is not an array.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/var/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 781 satırı) içinde array_merge(): Argument #1 is not an array.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/var/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 841 satırı) içinde array_merge(): Argument #1 is not an array.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/var/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/var/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
Antalya Şubesi

Makina Mühendisleri Odası (MMO) Antalya Şube Başkanı Ayşen Hamamcıoğlu, Edirne-İstanbul demiryolu hattı üzerinde Tekirdağ’da yaşanan ten kazası ile ilgili şu açıklamalarda bulundu.

Öncelikle kazada yaşamını kaybeden vatandaşlarımıza rahmet, ailelerine ve milletimize başsağlığı, yaralanan yurttaşlarımıza acil şifalar diliyoruz. MMO Genel Başkanı Yunus Yener tarafından yapılan açıklamada demiryolu altyapısı ve üstyapısıyla ilgili inceleme yapmak isteyen Odamız ve TMMOB’ye bağlı ilgili meslek odalarından oluşan heyete olay yerinde inceleme izni verilmediği belirtilmiş olup, görünür verilerden hareketle yapılan bazı tespitler kamuoyuyla paylaşılmıştır.

 

Açıklamada şu ifadeler yer almıştır:

Kamuoyunca da bilindiği üzere olayın gerçekleştiği alan dere yatağı üzerindedir, bir tarım arazisidir ve bu alanda özellikle son yıllarda yoğun yağışlar olmaktadır. Bu hat, travers–zemin bağlantısı tekniğine uygun yapılmamış ve böylesine hayati önemi olan bir imalatta mühendislik göz ardı edilmiştir. Böylesi sorunlu bir alan üzerindeki demiryolu hattının özellikle yol altyapısı sorunludur, bilim fen ve mühendislik açısından birçok yanlışı içermektedir. Bu durumdaki bir hattın altyapı, yenileme-bakım-onarım çalışmalarının uzman kadro tarafından teknik gerekliliklere uygun ve daimi olarak yapılması gerekirdi. Demiryollarında günlük kontrol yapan yol bekçileri uygulamasının yerine başka bir denetim ve gözetim sistemi kurulmadan beş yıl önce kaldırılmış olması da bu kapsamdaki bir başka ihmal ve yanlışa işaret etmektedir.

Yapılan tespitlerden anlaşılacağı üzere kazanın nedenini yağışlara dayandırmak, söz konusu teknik gerekliliklerin hâlâ bilincinde olunmadığını, altyapı mühendisliğinin, altyapı yenileme çalışmalarının ve uzman denetiminin öneminin hâlâ kavranmadığını gösteriyor.

Dolayısıyla Genel Başkanımızın açıklamasında da yer aldığı üzere bundan sonrası için bu tarz felaketlerin tekrar yaşanmaması için;

*Demiryolu modlarındaki atıl kapasitelerin değerlendirilmesi için mutlaka işletme iyileştirmeleri yapılmalı;

*Demiryolu hatları ciddi ve bütünlüklü bir tarzda onarılarak yeniden yapılandırılmalı;

*Ulaşım güvenliğini etkileyen hatlar en kısa sürede onarılmalı,

*Elektrifikasyon ve sinyalizasyon gereksinimleri karşılanmalıdır.

 Ayşen Hamamcıoğlu

MMO Antalya Şube Başkanı