4 Ayda 4 Ölümlü Kazanın Meydana Geldiği O Caddede İncelemelerde Bulunduk

×

Hata mesajı

  • Notice: _bootstrap_glyphicons() (/var/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 771 satırı) içinde Undefined index: 3.0.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/var/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 777 satırı) içinde array_merge(): Argument #1 is not an array.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/var/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 781 satırı) içinde array_merge(): Argument #1 is not an array.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/var/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 841 satırı) içinde array_merge(): Argument #1 is not an array.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/var/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/var/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
Bursa Şubesi

TMMOB Makina Mühendisleri Odası Bursa Şubesi Ulaşım Komisyonu, kente ve kent yaşamına duyarlılığımızın bir göstergesi olarak, kısa bir süre içerisinde trafiğe açılan ve yine bu kısa süre zarfında 4 ölümlü kazanın meydana geldiği; Gürsu Şehit Cüneyt Yıldız Caddesi’nde (Cengiz Topel Cad.) 10.12.2020 tarihinde incelemelerde bulundu. Yol boyunca gördükleri eksiklikleri, aksaklıkları ve yanlışları tesbit ettiler.

Gürsu Şehit Cüneyt Yıldız Caddesi üzerinde, Komisyonumuz tarafından yapılan teknik incelemeler ve tespitler şunlardır:

- Yol şerit çizgileri, standartlara uygun ölçü ve mesafede değildir. (Yol çizgileri)

- Yol şerit çizgileri, kimi yerlerde çoklu sayıda olup kesiştiği ve araçların şerit çizgisini takibi durumunda kazaya sebebiyet verebilir durumdadır.(Yol çizgileri)

- Kaldırımlar, kimi yerde oldukça geniş, kim yerde ancak bir insan geçebileceği kadar dardır. (Kaldırım genişliği)

- Trafik ışıklarında yaya geçidi çizgileri yok yada belirgin değildir. (Yaya geçidi)

- Yayalar karşıdan karşıya geçebilmesi ancak trafik ışıklarının bulunduğu kavşaklarda mümkün olup, iki trafik ışığı arasında, ışıklı uyarıcılı yaya geçidi yoktur. (Yaya geçidi)

- Çift yönlü yolda trafik ışıkları yolun gidiş yönünde yayaya yeşil yanarken, geliş yönünde yayaya kırmızı yandığı, yaya geçişi sırasında iki yol arasında bekleme zorunluluğu vardır. (Sinyalizasyon)

- Uygunsuz geniş emniyet cepleri mevcuttur. (Yol çizgileri)

- Düz yolda zikzak ve “S” yol şerit çizgileri bulunmaktadır. (Yol çizgileri)

- Yolda gereksiz ve anlamsız tarama çizgileri mevcuttur. (Yol çizgileri)

- Yol şeritleri genişliği standartlar içerisinde olmayıp, geniş araçlar diğer şeridi de işgal etmektedir. (Bölünmüş Yol Genişliği).

- Ana arter (İki AVM’nin tam karşısında), Belediye otobüsleri park alanı olarak kullanılmaktadır. Arterde çoklu sayıda uzun belediye otobüsü park etmektedir. Bu nedenlerle 3 şeritli yol tek şerit olarak kullanılabilmektedir. (Parklanma).

- Cadde üzerinde bulunan Belediye otobüs durakları standart dışı olup, yolcu beklemesi veya yolcu inme, binmesi için uygun değildir (Otobüs durağı).

- Cadde üzerinde duraklama veya park etmek yasak levhaları eksiktir veya bulunmamaktadır (Uyarı levhaları)

Komisyonumuz, kısa bir süre içerisinde trafiğe açılan ve yine bu kısa süre zarfında 4 ölümlü kazanın meydana geldiği, Gürsu Şehit Cüneyt Yıldız Caddesinde (Cengiz Topel Cad.) yukarıda belirtilen eksiklerin / aksaklıkların / hataların giderilmesi için;

- Bursa Büyükşehir Belediye Başkanlığı Ulaşım Daire Başkanlığı’nın acilen bir çalışma başlatması,

- Yol boyunca kontrol edilerek Uyarı levha eksiklerinin tespit ve giderilmesi,

- Belirli aralıklarla yolda trafik denetimi yapılması (yolun kontrol altında tutulması),

- Yol boyunca hız sınırının saatte 50 km ile sınırlandırılması önerilmektedir.

Sahada yapılan inceleme sonucunda hazırladığımız raporu, gerekli çalışmalar yapılmak üzere Bursa Büyükşehir Belediye Başkanlığına gönderdik.

Bursa'ya yakışan "Güvenli Kent" olmaktır. Bu anlamda, kent içerisinde üzücü kazaların önlenmesi, trafik güvenliğinin maksimum düzeyde sağlanması için ilgili tüm kurumlardan daha fazla çaba göstermelerini bekliyoruz.

Bursa kent içi ölümlü kazalarda olumsuz bir üne sahiptir. Bu kentte yaşayan teknik insanlar olarak bu kazalar, bizleri ziyadesi ile üzmektedir. Ölümlü kazaların basit tedbirlerle ve yol/trafik denetimleri ile önlenebileceği fikrimizi bir kez daha paylaşmak isteriz.

Konunun takipçisi olduğumuzu ve olacağımızı kamuoyuna saygıyla duyururuz.

 

 

Fikri DÜŞÜNCELİ

TMMOB Makina Mühendisleri Odası

Bursa Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı