KOMBİ - KAT KALORİFERİ YETKİLİ SERVİSLERİYLE İLGİLİ BASIN AÇIKLAMASI

×

Hata mesajı

  • Notice: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 771 satırı) içinde Undefined index: 3.0.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 777 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 781 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 841 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
Eskişehir Şubesi

Son günlerde özellikle kombi servisleri ile ilgili vatandaşlarımızdan şikâyetler gelmektedir.

Vatandaşlarımızın mağdur olmamaları için aşağıda belirtilen hususlara dikkat etmesi gerekmektedir.

·   Kesinlikle eve gelen servislerin yetkili servis  olması gerekmektedir. Bir servisin yetkili olması için

TSE`den Hizmet Yeri Yeterlilik Belgesi alması gerekmektedir. Bu belgeyi her yıl TSE`ye vizeletmek zorundadır. Bu belgenin dışında cihazın ana üreticisinden o marka cihaza servislik yapabileceğine dair her sene belge almak zorundadır.

·   Evinize çağırdığınız servislerde bu belgelerin olup olmadığı kontrol  edilmelidir. Bu belgelerle ilgili kuşku var ise servisin yetkili servis olup olmadığı sorgulanmalıdır. Yetkili servislerin dışında gelen kişilere cihaz kesinlikle dokundurulmamalıdır.

·   Gelen yetkili servis, cihazda işlem yaptıktan sonra yapılan işlemin karşılığının kesinlikle faturası alınmalıdır. İleride bir mağduriyetin oluşması durumunda bu fatura işlemin yapıldığına dair bir delildir.

·   Yetkili servisle ilgili bir sorun oluştuğunda TSE`ye ve cihazın ana firmasına şikâyet edilmelidir.

·   Özellikle telefonla aranıp bakım kampanyası olduğunu söyleyen servislerin eve çağrılmadan önce yetkili servis olup olmadığı kesinlikle sorgulanmalıdır.

Yukarıda belirtilen hususlara rağmen vatandaşlarımız yetkisiz servis çağırdığında TSE ve ana firma tarafından herhangi bir yaptırım uygulanamamaktadır. Bu durumda, doğrudan alınan fatura ile Tüketici Hakem Heyetine başvurulması gerekmektedir.

Vatandaşlarımızın yetkisiz servisler tarafından alınan ücret karşılığı cihazında her hangi bir yenileme ve bakım yapılmadığından şüpheleniyorsa savcılığa dolandırılıcılık suçu ile ilgili suç duyurusunda bulunması gerekmektedir.

Özetle vatandaşlarımızın mağdur olmaması için gelen servislerin yetkili servis olduğundan emin olunması ve yapılan hizmet sonrası kesinlikle faturalarını almaları gerekmektedir.

                                                                                                                                                             

                                    Saygılarımızla,                                      

                                                           Atila   TOMSUK                                                          

           TMMOB Makina Mühendisleri  Odası 

 Eskişehir Şube Sekreteri