ŞOFÖRLER ÜZERİNDEKİ ZAMAN BASKISI VE DENETİMSİZLİK 3 CAN ALDI!

×

Hata mesajı

  • Notice: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 771 satırı) içinde Undefined index: 3.0.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 777 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 781 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 841 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
İstanbul Şubesi

TMMOB Makina Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi Yönetim Kurulu Sekreteri İbrahim M. Tataroğlu 01 Şubat 2018 tarihinde İstanbul Üsküdar’da bir halk otobüsünün durağa girmesi sonucu üç kişinin yaşamadığını yitirdiği facia ile ilgili basın açıklaması yaptı.

Basın Açıklaması;

1 Şubat 2018 Perşembe günü Saat 10.00’da İstanbul Üsküdar’da bir Halk Otobüsünün durağa girmesi sonucu ikisi kadın üç kişinin yaşamını yitirdiği ve beş kişinin yaralandığı kaza hakkında Makina Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi olarak görüşümüz aşağıdadır:

Bu kaza 1 Ağustos 2014’de Kabataş otobüs durağında ikisi ağır 13 kişinin yaralandığı ve 23 Şubat 2015’de Sarıyer’de iki kişinin yaşamını yitirdiği kazalarla benzerlik gösteriyor:  Her üç kazaya karışan araçlar Halk Otobüsü.

Basında yazıldığı kadarıyla Üsküdar’daki son kazaya karışan halk otobüsün 31 Ocak’ta hizmete alınan yeni bir araç olduğu belirtilmektedir. Kaza İETT otobüsünü geçtiği sırada kontrolden çıkarak meydana gelmiştir.

Kazaya sebep olan otobüsün kullanımına uygun bir şekilde piyasaya sürüldüğüne dair kaza sonrası ayrıntılı inceleme yapılmalıdır. Ayrıca halkın hizmetine sunulmuş “yeni nesil” diye tabir edilen halk otobüsünün kullanımına dair şoförlere gerekli eğitimimin verilip verilmediği de sorgulanmalıdır.

Tıpkı “Kentsel Dönüşüm” gerekçesiyle şehir merkezlerine sokulan, yaptığı sefer sayısına göre sürücüleri ücretlendirilen ve onlarca yayanın ölümüne yol açan devasa hafriyat kamyonları gibi, otobüs sahiplerinin kar hırsı sebebiyle Halk Otobüsü sürücüleri de zaman baskısı altında çalıştırılmaktadır. Gerekli şekilde dinlenmeden veya çalıştığı hattı belirlenen süre içerisinde bitirme baskısı sebebiyle büyük riskler oluşturuyor. Özetlemek gerekirse Halk Otobüsleri “Kap Kaç” minibüsler gibi birbiriyle yarışıyor.

Bu gidişata “DUR” demek zorundayız. İnşaat firmaları ve Halk Otobüsü şirketleri daha çok para kazansınlar diye halkımızın yollarda yaşamlarını yitirmelerine razı değiliz. Halkın can güvenliğini doğrudan tehlikeye atan bu alanlarda araçların teknik bakımına dair düzenlenmeler madde madde ayrıntılı bir şekilde tariflenmelidir. Bu araçları kullanan kişilerin eğitimleri ve denetlemeleri günün koşullarına uygun şekilde eksiksiz şekilde yapılmalıdır.

İBB, UKOME ve İETT yetkililerini kamu hizmeti veren otobüs ve şantiye araçlarını sürdürülebilir yola elverişliliğini sağlamak amacıyla acilen tedbir almaya davet ediyoruz.     

 

İBRAHİM M. TATAROĞLU

TMMOB MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASI

İSTANBUL ŞUBE YÖNETİM KURULU SEKRETERİ