DENETLENMEYEN EĞLENCE PARKLARI ÖLÜM GETİRİYOR

×

Hata mesajı

  • Notice: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 771 satırı) içinde Undefined index: 3.0.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 777 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 781 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 841 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
Kocaeli Şubesi

Şube Başkanımız Murat Kürekçi  Cezayirli turistin 18 metre yükseklikten düşerek hayatını kaybettiği üzücü olay sonrasında ulusal basına açıklama yaparak yeterli denetimlerin yapılmadığını dile getirdi.

Yaptığı açıklamalarda özetle ;

Eğlenmek insanların en temel ihtiyaçlarından birisidir. Özellikle insanların bu alanlarda daha güvenli bir zaman geçirebilmelerinin ön şartı, tabii ki bir belgeye dayalı bir iş yerinden yararlanmalarıdır. Bu alanda ruhsatsız çalıştırılan çok sayıda işletmenin olduğu hepimiz tarafından bilinen bir gerçek. Burada yaşanan kazada da gördüğümüz temel eksiklik budur. Bunula birlikte, bu problemi sadece bu işletmede değil, bu konuyla ilgili birçok işletmede bunu görebiliyoruz. Özelikle bu tür eğlence alanlarında değil, bilindiği üzere seyyar olarak hizmet veren taşınabilir lunaparklarda da bu tip sorunlarla karşılaşabilmekteyiz. Bu tip eğlence alanları 20 gün bir yerde, 10 gün bir yerde kurulabilmekte, denetim ve kontrolleri yapılamamaktadır. Bu tip eğlence tesislerinin her gittikleri yerin ayrıca ruhsatlandırılması gerektiğini düşünmekteyim. Ruhsatlandırma süreçlerinin sorumlularının denetleme süreçlerinin de sorumluları olduğunu ifade etmek istiyorum. Bu tesisleri  kim belgelendiriyorsa, belgenin geçerliliğinin yürütülmesi de o kurum tarafından yapılmalıdır.

Burada ruhsatsız çalışarak insanların can güvenliğini tehdit eden işletmeler başta olmak üzere, bu işi yapan tüm iş yerlerinin, bu ölümlü kazadan yola çıkarak, hepsinin durdurulması ve yeniden ruhsatlandırma sürecinin, denetimlerinin gerçekleştirilmesi gerekiyor. Bu denetimlerin ardından hem belge yönünden hem de ürün güvenliği yönünden denetimden geçenlere tekrar ruhsat verilmelidir. Bu şekilde işletmeler faaliyetlerine devam etsin. Bu süreçlerden geçemeyen işletmeler de bu faaliyetlerinden men edilmiş olsun. Burada ilk ruhsat verilirken birtakım belgelerin tam olması ile birlikte o işletmelerde bulunan her cihazın test raporlarının, kontrol raporlarının olması lazım ve bunların güvenilir kuruluşlar tarafından yapılmış olması gerekmektedir.

Ayrıca günlük kontrollerinin de yapılması gerekir. Sabah ekipmanlar kullanılmaya başlamadan öncelikle boş bir şekilde çalıştırılması, sonrasında ziyaretçi ya da müşteri kullanımına açılması lazım. Bu ekipmanların kontrolleri için; günlük bakımı, aylık bakımı, yıllık bakımı ya da bir yerden bir yere taşındığında veya ilk defa ruhsatlandırılmasındaki bakım, kontrol süreçlerinin farklı olduğunu bilmemiz gerekiyor.

Kullanılan mapaların doğru olup olmadığı, taşıyacakları yükün hesap edilmesi, bu iş tümden aslında bir mühendislik ilmiyle ortaya konulması gereken bir alan. Dolayısıyla bununla ilgili bir mevzuat da söz konusu. 14 Temmuz 2005 tarihli 'İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin 9207 sayılı Yönetmelik'te sirk ve lunaparklara özel, genele ilave olmak üzere, bazı maddeler var. Bu maddelerden en başlıcası ise o iş yerinde bir mühendis ve bir teknisyen çalıştırma zorunluluğudur. Bir mühendis ve teknisyen çalışması zorunluluğu işletmeler tarafından bir maliyet olarak görülmekte. Ancak bu kazada da gördük ki, bir insan canının hiçbir bedelle ölçülemeyeceği hepimiz tarafından kabul edilmelidir. Bizim öncelikle bu düşünceye yürekten inanmamız gerekiyor. Daha az para kazanmak ama daha fazla insanı memnun etmek, insanların ocaklarına ölüm acısını göndermemek gerektiği belirtti.

Yapılan açıklamalara ulusal basındaki linklerden ulaşabilirsiniz;

http://www.hurriyet.com.tr/makine-muhendisleri-sube-baskani-kurekci-ruhsa-40942810

https://www.mynet.com/makine-muhendisleri-sube-baskani-kurekci-ruhsatsiz-eglence-parklari-denetlenmeli-110104365500

https://www.sozcu.com.tr/2018/gundem/dev-salincaktan-duserek-can-verdi-2599885/