KARASU-ADAPAZARI DEMİRYOLU HATTI EN KISA SÜREDE TAMAMLANMALIDIR.

×

Hata mesajı

  • Notice: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 771 satırı) içinde Undefined index: 3.0.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 777 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 781 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 841 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
Kocaeli Şubesi

Makina Mühendisleri Odası Kocaeli Şubesi Yerel Yönetimler komisyonumuzun Karasu demiryolu projesi ile ilgili basın açıklaması gerçekleştirildi. 

KARASU-ADAPAZARI DEMİRYOLU HATTI EN KISA SÜREDE TAMAMLANMALIDIR.

Sanayi Tesislerinin Kara ve Denizlerdeki Taşıma Yükünün Azaltılması, Demiryolu Taşımacılığının Etkin Kullanımı İle Mümkündür.

Gelişmiş ülkelerde, sanayi için gerekli hammaddelerin ve fabrika üretimlerinin büyük bir bölümü denizyolu-demiryolu entegrasyonu ile taşınmaktadır. Demiryolu bağlantısı olmayan limanların verimli işletilmesi ve gelişmesi olası değildir. Türkiye’nin Karadeniz ve Akdeniz’e açılan önemli kapıları olan Trabzon ve Antalya limanlarının demiryolu bağlantıları hala yapılamamıştır. Konya-Karaman, Ankara-Sivas ve Bursa hızlı tren projelerinin de bitirilmesi hedeflenen tarihleri 5 ile 7 yıl aştığı gözlenmiştir.

Bu durum bölgemizde de yaşanmaktadır. Karasu Adapazarı demiryolu  projesinin kamu yararı ve dünya ulaştırma sektörü gerçekleri göz önüne alınarak mümkün olan en kısa sürede tamamlanması Ülkemiz için bir zorunluluktur.

Karasu-Adapazarı Demiryolu İhale Aşaması ve Gecikme Süresi

Bilindiği üzere, Adapazarı ve Arifiye hattında işletilmekte olan demiryolu hattı ile Karasu‘da mevcut bulunan Liman ve Sanayi tesisleri arasında 73 km uzunluğunda çift hatlı demiryolu hattı projesi 320 milyon TL bedel ile yapılması ihale edilmişti. Altyapı inşaatı üzerindeki köprüler, viyadükler ve diğer sanat yapıları ile birlikte 20/04/2011 tarihinden itibaren 750 takvim günü içinde tamamlanmak üzere ihalesi yapılan proje şimdiden 7 yıl gecikmiş durumdadır. Defalarca ek bütçe verilen fakat bitirilemeyen bu projenin en kısa sürede tamamlanması kamu kaynaklarının etkin kullanımı açısından önem arz etmektedir. Erteleme tarihi ile birlikte projenin  ne zaman bitirileceği ile kesin açıklama bulunmamaktadır.

Karasu Demiryolu Projesi Neden Önemli?

Karasu Demiryolu Projesi, özellikle Doğu  Marmara Bölgesinde kurulmuş Sanayi ve Organize Sanayi Bölgeleri için gerekli hammaddenin işletmelere ulaşımı ve İşletmelerde üretilen ürünlerin Karasu limanından daha ucuz ve hızlı taşınması için son derece önemlidir.

Gelişmiş liman işletmeciliği bulunan Karadeniz Ülkelerinden sağlanacak hammaddeler ulaşım giderlerinin azalması ile daha düşük maliyetlerle sanayicimize ulaşacaktır. Sanayi tesislerinde üretilmiş ürünler ise geniş bir pazar olan Karadeniz Ülkelerine kolayca sevk edilebilecektir.

Karasu Demiryolu Projesinde Mevcut Durum

Yapılmış olan beton kolonlar-perdeler yıllardır atıl durumda olup, zemin suyu ve doğal şartlar sebebi ile ekonomik ömürleri kısalmıştır. Bu sebeple proje hayata geçirilmeden önce tekrar mukavemet testlerinin yapılması gerekmektedir.

Projenin ilerleme oranı için ise güncel bilgiler ve projenin tamamlanma süresi resmi kaynaklardan kamuoyu ile paylaşılmalıdır.