MMO 46. DÖNEM 3. ODA DANIŞMA KURULU TOPLANTISI GERÇEKLEŞTİRİLDİ
Toplantıya Oda denetleme ve onur kurulu üyeleri, TMMOB temsilcileri, Oda ve Şube yönetim yönetim kurulu üyeleri ve teknik görevlilerinden oluşan yaklaşık 100 kişi katıldı.
Danışma Kurulu Toplantısı katılım gösteren üyelerin kendilerini tanıtmasının ardından açılış konuşmaları ile başladı. İlk konuşmayı Oda Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ekber Çakar yaptı. Çakar salonu selamladıktan sonratoplantıda, Oda gündeminin yanı sıra ağırlıklı olarak ülkemizdeki durumun bir değerlendirmesini yapacaklarını ve mevcut durumun bizlere yüklediği görevleri ele alacaklarını söyledi.
Ülke gündeminin, anayasa değişikliği referandumuna kilitlenmiş durumda olduğunu hatırlatan Çakar, konunun 11 Şubat Cumartesi günü gerçekleşen TMMOB Danışma Kurulu’nda ele alındığını ve TMMOB’nin tutumunun yapılan bir basın açıklamasıyla kamuoyuna açıklandığını söyledi. Çakar TMMOB’un tutumuna yönelik bütün Odaları kapsayan, anayasa referandumu sürecinde yapacağı çalışmalara dairprogramın açıklanmasından sonra da gerek yurttaşlık, gerekse örgütsel sorumluluk ve görevlerini yerine getirerek bu kampanyada yer alacaklarını belirtti.
MMO Başkanı Ali Ekber Çakar: Türkiye’nin anayasasızlaşma süreci devam edecektir
“1 Kasım seçimlerinde AKP’ye 5 milyon oy kazandıran “tek başımıza iktidar olursak terörü önleriz” sözü, inandırıcılığını kaybetmiştir. Terör bitmemiş, tırmanmıştır.
Ekonomide daralma, TL’nin değer kaybetmesi, gelir dağılımı eşitsizlikleri ile istihdamda daralma belirginleşmektedir. Dünyadaki en kırılgan beş ekonomiden birisi ve üç derecelendirme kuruluşundan “yatırım yapılamaz” notu alan tek ekonomi, Türkiye ekonomisidir.
Üç milyon göçmen Suriyeli toplumsal, ekonomik, siyasal sorunlara eklenmiş durumda.
İnsanlarımızın can ve mal güvenlikleri ortadan kalktı. İnsanlarımızın evrensel hukuk kuralları ve yargı denetimi çerçevesinde hak arama güvenceleri kalmadı.
İşini, aşını, malını, mülkünü kaybeden ve el konulanların sayısı her geçen gün giderek artıyor. Cemaate yönelik operasyonlarda, suç işlememiş olanlar da cezalandırılıyor.
Özgür, bağımsız medya alanı daraldı.
Bağımsız yargı artık yok. Üst yargı dâhil bütün yargı siyasetin emrine girdi.
Kürt siyasal hareketine ve onun meşru yasal partisine saldırılar, milletvekillerinin tutuklanması, yerel yönetimlere kayyım atanmaları günlük işlemler halini aldı.
Ancak tarih bize, güç sarhoşluğu çılgınlık boyutuna ulaştığını ve “Tanrılaştığını” sanan siyasetçilerin ülkelerini felaketlere götürmesinin örnekleriyle doludur.
Ülkenin ve toplumun önünde acilen çözülmesi gereken terör, işsizlik, yoksulluk, açlık, özgürlüklerin ve demokrasinin askıya alınması, yolsuzluk ve yozlaşma varken gündeme getirilen referandum, bu sorunları yaratan ve çözemeyen yönetimi meşrulaştırarak devamını amaçlamaktadır.
Referandum OHAL KHK’lerinin gölgesi ve “hayır” diyenlere yönelik karalama ve baskı koşullarında yapılmaktadır
Anayasa değişikliği referandumu üzerine önümüzde birçok açıklama ve metin var. Kamuoyundaki metinler dışında, Birlik Başkanımızın yaptığı üç açıklama, Birlik Yönetim Kurulu’nun bir kararı ve Odalar olarak yaptığımız ortak bir açıklama var. Ayrıca kampanya boyunca çıkacak metinler de olacak. Bu nedenle konuyu bütün yönleriyle değilse de, ortam/koşullar, şekil/biçim, usul ve esasa dair bazı noktalara değinmek istiyorum.
İçinde bulunduğumuz Anayasa değişikliği referandumu sürecini değerlendirirken, bu ayın 3’ünde TMMOB’ye bağlı Odalar olarak yaptığımız ve TMMOB içi görevlendirme sonucu Odamız tarafından hazırlanan açıklamada belirttiğimiz bir kaç konuyu özellikle belirtmek istiyorum.
Bir kere bu referandum, 15 Temmuz darbe girişimi üzerine ilan edilen ancak demokratik toplumsal muhalefet üzerinde baskı ve sindirme politikalarını uygulama aracına dönüştüren Olağanüstü Hal koşullarında, OHAL KHK’lerinin gölgesi ve “hayır” diyenlere yönelik karalama ve baskı koşullarında yapılmaktadır.
Takdir edersiniz ki, referandum sürecinde OHAL koşulları devam ederken, iktidar olanaklarının, Cumhurbaşkanı, Hükümet ve iktidar partisi tarafından kullanılacağı bir halk oylaması, eşit, adil, demokratik bir oylama olmayacaktır.
İkinci olarak, halk, oylanacak olan anayasa değişiklikleri üzerine yeterli ve tam bilgi edinememiştir. Konu demokratik bir ortamda etraflı bir şekilde tartışılamamıştır. Değişiklik teklifi, barolara, anayasa hukukçularına, üniversitelere, özerk meslek kuruluşlarına, demokratik kitle örgütlerine gönderilmemiştir. Halktan hiç görüş alınmamıştır.
Üçüncü olarak, Meclis oylamalarında, Meclis İç Tüzüğü’nün bir gereği olan gizli oy esası ihlal edilmiştir. Oylama, iki parti mensubu milletvekillerinin oylarının, parti yönetimlerinin denetimine tabi bir şekilde kabul edilmiştir.
İçerik olarak; oylanacak değişiklik, Anayasa hukukunun en temel özelliği olan iktidarların yetkilerinin sınırlandırılması ve erkler (kuvvetler) ayrılığından yoksundur.
Ve çok önemli bir konu: Köklü siyasal toplumsal değişim ve dönüşümleri kapsayan yeni rejim kuruluş süreçlerini ifade ve temsil eden Kurucu bir Meclis, bu anayasa değişikliği sürecinde yoktur. Oysa sistem ve rejim değişimini gerçekleştiren anayasalar, her zaman Kurucu Meclisler tarafından yapılmıştır.
Dolayısıyla, bırakalım bu değişikliklerin içerik olarak ne getirip ne götürdüğünü, dünya ve Türkiye’deki anayasa yapımına dair gelenek ve birikimlerden açık bir kopuş söz konusudur.
Değişikliklerin devlet, siyaset, iktisat ve toplum düzlemlerinde kaoslara yol açacağı kesindir
1990’larda yapılan, örneğin bizler üzerindeki siyaset yapma yasağının kaldırılması gibi bazı nispi olumlu değişiklikler bir yana, haklı olarak eleştirdiğimiz 1982 Anayasası üzerinde yapılan değişiklikler ve şimdi yapılması istenen değişiklikler, gerçekte bir anayasasızlaşma süreci yaşandığını göstermektedir.
1982 Anayasası, 1987’den itibaren 113 maddesini kapsar şekilde 18 defa değiştirilmiş, bu değişikliklerin 52 maddeyi kapsayan 9’u 2004 yılından itibaren AKP iktidarı döneminde yapılmıştır. 2007 ve 2010 değişiklikleri, erkler arasında yürütmenin ağırlığını artırmıştır.
Şimdi yapılmak istenen partili cumhurbaşkanı/tek kişi yönetimi sistemi değişikliği ile birlikte Türkiye’nin anayasasızlaşma süreci devam edecektir.
Zira iktidarı sınırlamayan, yasama-yargı-yürütme erklerinin ayrılık ve karşılıklı bağımlılığını tanımayan bir anayasa, belki anayasa olarak adlandırılabilir ama anayasal devlet olarak tanımlanamaz, anayasal gelenek ve birikimler içindeki anayasallık sıfatını kazanamaz.
Temel hak ve özgürlükleri güvenceye almayan, ifade-örgütlenme-basın özgürlüklerini baskılayan, bütün temel hak ve özgürlük normlarını geriye götüren bir anayasa, aynı şekilde anayasallık ve anayasal devlet niteliğiyle bağdaşmaz.
Aynı şekilde, bütün kamu kurumları ile kamusal hüviyetli bütün kuruluşlar üzerinde mutlak bir güç oluşturmayı ve devlet örgütlenmesinin bütününü partili cumhurbaşkanı olarak tek bir kişide cisimleşen dikta iktidarına tabi kılan bir metin, klasik ve geleneksel anlamıyla Anayasal devlet statüsüne sahip olamaz.
Toplumun/ulusun ortak çıkarlarını ifade etmesi ve seçilmiş yetkili organlar tarafından kullanılması gereken egemenlik, eğer bir tek kişi tarafından kullanılacak ve temsil edilecekse, hem bir anayasasızlaşma hem de diktadan söz etmek gerekir. 12 Eylül’deki gibi cunta diktası da değil, kişi diktası.
Demokrasi ve hukuk devletinin yokluğunda, çalışanların hakları, sadece bir kişinin ağzından çıkacaklara bağlı olacaktır.
Elbetteki hayır diyeceğiz
Bu değişiklik, bir anayasa değişikliği değil, bir rejim değişikliğidir. Egemenliğin kayıtsız şartsız sahiplerini devreden çıkarıp, tek bir kişiye devreden, demokrasi ve hukuk dışı bir rejim değişikliğidir.
Öngörülen değişikliklerin başta anayasanın kendi içinde olmak üzere devlet, siyaset, iktisat ve toplum düzlemlerinde kaoslara yol açacağı kesindir.
Rejim ve siyasal sistem değişiminde kat edilen mesafe ve öngörülen yeni konum, her düzeyde gerilim ve iç çatışmalara neden olacak boyuttadır.
Anayasalar, “devlet kudretini/gücünü” ele geçiren siyasal iktidarları; demokrasiye, insan hak ve özgürlüklerine, hukuk devletine zarar vermemesi için sınırlandıran, bireyler ve toplumsal örgütlenmelerin hak ve özgürlüklerini güvence altına alan metinlerdir. Önümüzdeki düzenleme ise, bütün denge, fren ve denetleme düzeneklerini ortadan kaldırmaktadır.
Hem bu nedenlerle hem de öngörülen yeni anayasanın, kamu idari yapısında 2011 yılında KHK’lerle yapılan değişiklikleri doruğa vardırarak kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının anayasal, tüzel, özerk kişiliklerini kaldıracak olması ve meslek alanlarımızda yaşanan tahribatlara yenilerini ekleyecek olması itibarıyla, anayasa değişikliği bir bütün olarak reddedilmelidir.
Cumhuriyet parantezinin kapatılmak istendiği, demokrasi tramvayından inildiği, laikliğin tasfiye edildiği, kamunun kamusal-toplumsal içeriğinden arındırıldığı, toplumun kutuplaştırıldığı, şiddet ve ölümlerin kutsandığı bir Türkiye’ye elbette ki hayır diyeceğiz.
TMMOB ve Odalarımıza yönelik küçültücü, tasfiyeci saldırıları göğüsleyeceğiz
Türkiye’deki genel siyasi durum ve iktidarın TMMOB mevzuatını değiştirme, yapısal dönüşüm yapma ve hiyerarşik vesayet altına alma istemini gözettiğimizde soluklu bir mücadeleye hazır olmamız gerektiği açıktır.
Oysa mühendislerin toplum yaşamı içindeki yeri ve işlevi çok kapsamlıdır. İnsanların içinde yaşadıkları mekanların, kullandıkları ürünlerin planlama, üretim, işletme ve denetim evrelerinin her birinin öznesi mühendislerin örgütlü gücüdür.
Başlıca dayanağımızın, örgütsel bütünlüğümüzün tekrar tekrar tesisi ve Oda içinde uygulama birliğinin sağlanması olduğunu önemle belirtmek istiyorum.
TMMOB ve Odalarımıza yönelik küçültücü, tasfiyeci saldırıları göğüsleyecek, ülkemizdeki olumsuz gelişmelere TMMOB çatısı altında, emek-meslek örgütleri ve toplumsal muhalefet ile birlikte duyarlılık gösterecek; meslek alanlarımızı koruyup-geliştirecek, meslek alanlarımızdan hareketle üyelerimizin toplumsal duyarlılıklarını maksimum seviyeye çıkaracak bir çalışma tarzına sahip olmamız gerektiği çok açıktır.
Farklı Saiklerle “hayır” diyenleri eleştirmeden, incitmeden, kırmadan kampanya yürütülmelidir
Hayır diyen bütün toplumsal muhalefet güçlerinin nitelikli ve anlaşılır bir şekilde gerçekleri açıklayıcı olması, hedef kitlelerle buluşabilmesi, halkımızın içindeki kararsızları ve kaygılı bir şekilde evet deme eğiliminde olanları etkileyecek bir tarzda kampanya yürütülmesi gerekir.
Herkesin “hayır”ı kendisine yaklaşımından hareketle farklı Saiklerle “hayır” diyenleri eleştirmeden, incitmeden, kırmadan kampanya yürütülmelidir.
Umutsuzluk değil umudu öne çıkaran söylemlere yer vermeliyiz.
Bire bir, yüz yüze temaslar kuralım yaklaşımı, görünmeyelim anlamına gelir. Tam tersine, hem bire bir çalışmalar yapmalı hem alanlara, sokaklara da çıkmalı hem de kapalı salon toplantıları yapmalıyız.
Hayır diyenler çok olmasına rağmen, “bunlar ne yapar eder ‘evet’i çıkarırlar” söylemi, kendimize, mücadelemize inanmıyoruz, sandıkları sahipsiz bırakacağız anlamına gelir. Kendimizi ve çevremizi bu tür düşüncelerden mutlaka arındırmalıyız.
Mevcut durumun bize ve TMMOB’ye yüklediği görevlerin başında bunlar gelmektedir.
Saray iktidarı için, iktidarını şiddete dayanarak ve aldatıcı iktisadi popülist yöntemlerle sürdürme, kendilerine oy veren emekçi tabanı denetim-kontrol-disiplin altında tutma, milliyetçilikleri kızıştırma, din yoluyla tepkileri uyuşturma, toplumu dinsel saiklerle zapturapt altında tutma dışında başka bir yol yoktur.
Bizim içinse, eşitlik, özgürlük, laiklik, demokrasi ve cumhuriyetin daha ileri mevzilerde, halkın ellerinde yükselebileceğinin, barışın ve toplumsal refahın ancak böylece sağlanabileceğinin dışında başka bir yol yoktur.
Çocukların, kadınların, bütün din ve mezheplerden, bütün etnik topluluklardan insanların kardeşçe yaşayacağı, eşitlikçi, özgürlükçü, kamusal-toplumsal yararın egemen olduğu başka bir Türkiye için “hayır”ları çoğaltabilmeliyiz, başarabilmeliyiz diyerek konuşmamı tamamlıyorum.
Geldiğiniz için hepinize teşekkür ediyor, ülkemizin içinde bulunduğu karanlığa karşı mücadelede hepimize başarılar diliyor, saygılar sunuyorum.”
MMO 46. Dönem 3. Danışma Kurulu Toplantısında açılış konuşmalarının ardından sırasıyla; TMMOB Yönetim Kurulu Başkanı Emin Koramaz, Oda Sekreteri Yunus Yener, Oda Denetleme Kurulu Üyesi Haydar Şahin, İstanbul Şube Başkanı Battal Kılıç, Gaziantep Şube Başkanı Gürcan Ülgey,Mersin Şube Başkanı Akar Tülücü, Kocaeli Şube Başkanı Ünal Özmural, Adana Şube Başkanı Hasan Emir Kavi, Diyarbakır Şube Başkanı Sait Bahçe,İzmir Şube Başkan Vekili Yüksel Yaşartekin, Kocaeli Şube Sekreteri Emrah Aydemir,Zonguldak Şube Başkanı Birhan Şahin, İzmir Şube Sekreteri Melih Yalçın, Bursa Şube Başkanı İbrahim Mart, Oda Onur Kurulu Üyesi Nusret Doğan Albayrak, Konya Şube Başkanı Ömer Duransoy, Ankara Şube Başkan Vekili Selim Ulukan,Diyarbakır Şube Saymanı Sinan Öztemel, Oda Onur Kurulu Üyesi İ. Semih Oktay,Oda Yönetim Kurulu Üyesi Ercüment Çervatoğlu, TMMOB Yüksek Onur Kurulu Üyesi İlter Çelik, İstanbul Şube Yönetim Kurulu Sekreter Üyesi İbrahim Tataroğlu, TMMOB Yüksek Onur Kurulu Üyesi Zeki Arslan, Eskişehir Şube Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Ünal, Bodrum Temsilciliği Yürütme Kurulu Saymanı Hilmi Cumhur Geçin, Diyarbakır Oda Delegesi Hakan Subaşı ve ardından Oda Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ekber Çakarbirer konuşma yaptılar.
46.DÖNEM 3.ODA DANIŞMA TOPLANTI KATILIMCI LİSTESİ
TMMOB |
|
EMİN KORAMAZ |
TMMOB YÖNETİM KURULU BAŞKANI |
HÜSEYİN ATICI |
TMMOB YÖNETİM KURULU |
ZEKİ ARSLAN |
TMMOB YÜKSEK ONUR KURULU ÜYESİ |
ODA MERKEZİ |
|
ALİ EKBER ÇAKAR |
ODA YÖNETİM KURULU BAŞKANI |
NERGİZ BİLGİN |
ODA YÖNETİM KURULU BAŞKAN VEKİLİ |
YUNUS YENER |
ODA YÖNETİM KURULU SEKRETER ÜYESİ |
TAHSİN AKBABA |
ODA YÖNETİM KURULU SAYMAN ÜYESİ |
BEDRİ TEKİN |
ODA YÖNETİM KURULU ÜYESİ |
S.MELİH ŞAHİN |
ODA YÖNETİM KURULU ÜYESİ |
ERCÜMENT Ş. ÇERVATOĞLU |
ODA YÖNETİM KURULU ÜYESİ |
ELİF ÖZTÜRK |
ODA YÖNETİM KURULU YEDEK ÜYESİ |
İSMAİL ODABAŞI |
ODA YÖNETİM KURULU YEDEK ÜYESİ |
A.SELÇUK SOYLU |
ODA YÖNETİM KURULU YEDEK ÜYESİ |
ARİFE KURTOĞLU |
ODA MÜDÜRÜ |
DERYA BARAN |
ODA TEKNİK GÖREVLİSİ |
CAN ÖZTÜRK |
ODA TEKNİK GÖREVLİSİ |
AYLİN SILA AYTEMİZ |
ODA TEKNİK GÖREVLİSİ |
CİHAN ŞAHAN DÜNDAR |
ODA TEKNİK GÖREVLİSİ |
BÜLENT GÖKSÜLÜK |
ODA TEKNİK GÖREVLİSİ |
FATMA KAHRAMAN |
ODA TEKNİK GÖREVLİSİ |
HÜSEYİN CEM ŞAVUR |
ODA TEKNİK GÖREVLİSİ |
MELTEM ÖZDEMİR |
ODA TEKNİK GÖREVLİSİ |
SİNEM FEZİA BÜYÜKBENLİ |
ODA TEKNİK GÖREVLİSİ |
ODA ONUR KURULU |
|
M.SELÇUK GÖNDERMEZ |
ODA ONUR KURULU ÜYESİ |
İ.SEMİH OKTAY |
ODA ONUR KURULU ÜYESİ |
R. ERHAN KUTLU |
ODA ONUR KURULU ÜYESİ |
N.DOĞAN ALBAYRAK |
ODA ONUR KURULU ÜYESİ |
A.HAYDAR KARAÇAM |
ODA ONUR KURULU ÜYESİ YEDEK ÜYESİ |
SADETTİN ÖZKALENDER |
ODA ONUR KURULU ÜYESİ YEDEK ÜYESİ |
NEDİM KARA |
ODA ONUR KURULU ÜYESİ YEDEK ÜYESİ |
MUSTAFA YAZICI |
ODA ONUR KURULU ÜYESİ YEDEK ÜYESİ |
ODA DENETLEME KURULU |
|
HAYDAR ŞAHİN |
ODA DENETLEME KURULU ÜYESİ |
KAHRAMAN DAĞDEVİREN |
ODA DENETLEME KURULU ÜYESİ |
ADİL KESTEN |
ODA DENETLEME KURULU ÜYESİ |
SELDA ÜNVER |
ODA DENETLEME KURULU ÜYESİ |
OSMAN ÇAKIL |
ODA DENETLEME KURULU ÜYESİ |
MUSTAFA VAREL |
ODA DENETLEME KURULU ÜYESİ |
MEHMET SİMAVİ BAKIR |
ODA DENETLEME KURULU ÜYESİ |
HASAN YİTİM |
ODA DENETLEME KURULU ÜYESİ |
HÜSEYİN KAYA |
ODA DENETLEME KURULU ÜYESİ |
HÜSEYİN DİNÇER |
ODA DENETLEME KURULU ÜYESİ |
ORHAN TEVFİK OKUDUCU |
ODA DENETLEME KURULU ÜYESİ |
GÜRSEL YAYLA |
ODA DENETLEME KURULU ÜYESİ |
TARIK AKMANLAR |
ODA DENETLEME KURULU ÜYESİ |
OSMAN SERTER |
ODA DENETLEME KURULU ÜYESİ |
SATILMIŞ GÖKTAŞ |
ODA DENETLEME KURULU YEDEK ÜYESİ |
ALİ DOĞAN COŞGUN |
ODA DENETLEME KURULU YEDEK ÜYESİ |
LEVENT TANRISEVER |
ODA DENETLEME KURULU YEDEK ÜYESİ |
ERDAL TAŞ |
ODA DENETLEME KURULU YEDEK ÜYESİ |
MUHARREM TANJU SARICA |
ODA DENETLEME KURULU YEDEK ÜYESİ |
SEMİHA ÖZTAN |
ODA DENETLEME KURULU YEDEK ÜYESİ |
AYDIN GÜÇKIRAN |
ODA DENETLEME KURULU YEDEK ÜYESİ |
MURAT SONAT |
ODA DENETLEME KURULU YEDEK ÜYESİ |
HALUK ALTAY |
ODA DENETLEME KURULU YEDEK ÜYESİ |
OĞUZ KEPEZ |
ODA DENETLEME KURULU YEDEK ÜYESİ |
ANKARA ŞUBE |
|
SELİM ULUKAN |
ŞUBE YÖNETİM KURULU BAŞKAN VEKİLİ |
ERHAN İĞNELİ |
ŞUBE SEKRETER ÜYE |
EMRE AYDIN |
ŞUBE SAYMAN ÜYE |
SEYİT ALİ KORKMAZ |
ŞUBE YÖNETİM KURULU ÜYESİ |
ASLI GÖRDEBAK |
ŞUBE YÖNETİM KURULU YEDEK ÜYESİ |
CENK LİŞESİVDİN |
ŞUBE MÜDÜRÜ |
ADANA |
|
HASAN EMİR KAVİ |
ŞUBE YÖNETİM KURULU BAŞKANI |
HÜSEYİN KALANTOR |
ŞUBE SEKRETERİ |
ARZU PEKDUR |
ŞUBE YÖNETİM KURULU ÜYESİ |
EROL ZORLU |
ŞUBE YÖNETİM KURULU ÜYESİ |
MELTEM SÖNMEZKAYA |
ŞUBE YÖNETİM KURULU YEDEK ÜYESİ |
M.SAMİM ALDIK |
ŞUBE YÖNETİM KURULU YEDEK ÜYESİ |
ALİ ÖZDEMİR |
ODA DELEGESİ |
ANTALYA |
|
İBRAHİM ATMACA |
ŞUBE YÖNETİM KURULU BAŞKAN VEKİLİ |
DEVRİM KILIÇ |
ŞUBE YÖNETİM KURULU SAYMAN ÜYESİ |
BAYRAM YÜKSEL |
ŞUBE YÖNETİM KURULU ÜYESİ |
HÜSEYİN BARUT |
ODA DELEGESİ |
BURSA |
|
İBRAHİM MART |
ŞUBE YÖNETİM KURULU BAŞKANI |
DEVRİM TUTKU ATEŞ |
ŞUBE YÖNETİM KURULU BAŞKAN VEKİLİ |
FİKRİ DÜŞÜNCELİ |
ŞUBE YÖNETİM KURULU SEKRETER ÜYESİ |
FERUDUN TETİK |
ŞUBE YÖNETİM KURULU SAYMAN ÜYESİ |
AHMET İHSAN TAŞKINSEL |
ŞUBE YÖNETİM KURULU ÜYESİ |
DENİZLİ |
|
NURİ KURUN |
ŞUBE SAYMAN ÜYE |
HÜSEYİN CAHİT CENGİZ |
BODRUM TEM. YÜRÜTME KURULU SEKRETERİ |
HİLMİ CUMHUR GEÇİN |
BODRUM TEM. YÜRÜTME KURULU SAYMANI |
DİYARBAKIR |
|
SAİT BAHÇE |
ŞUBE YÖNETİM KURULU BAŞKANI |
SONNUR GÖNENÇ SEZİK |
ŞUBE YÖNETİM KURULU BAŞKAN VEKİLİ |
SİNAN ÖZTEMEL |
ŞUBE YÖNETİM KURULU SAYMAN ÜYESİ |
HAKAN SUBAŞI |
ODA DELEGESİ |
EDİRNE |
|
AZİZ AVUKATOĞLU |
ŞUBE YÖNETİM KURULU BAŞKANI |
MEHMET EFE |
ŞUBE YÖNETİM KURULU BAŞKAN VEKİLİ |
ESKİŞEHİR |
|
HAKAN ÜNAL |
ŞUBE YÖNETİM KURULU BAŞKANI |
NEŞET AYKANAT |
ŞUBE YÖNETİM KURULU SAYMAN ÜYESİ |
NEZİHE HANECİOĞLU |
ŞUBE YÖNETİM KURULU YEDEK ÜYESİ |
GAZİANTEP |
|
GÜRCAN ÜLGEY |
ŞUBE YÖNETİM KURULU BAŞKANI |
HÜSEYİN OVAYOLU |
ŞUBE YÖNETİM KURULU BAŞKAN VEKİLİ |
ESRA ELİTAŞ |
ŞUBE YÖNETİM KURULU SEKRETER ÜYE |
ÇETİN KÜLAH |
ŞUBE YÖNETİM KURULU ÜYESİ |
İSTANBUL |
|
BATTAL KILIÇ |
ŞUBE YÖNETİM KURULU BAŞKANI |
ZAFER GÜZEY |
ŞUBE YÖNETİM KURULU BAŞKAN VEKİLİ |
İBRAHİM TATAROĞLU |
ŞUBE YÖNETİM KURULU SEKRETER ÜYESİ |
SAADET SAYIN |
ŞUBE YÖNETİM KURULU SAYMAN ÜYESİ |
YUSUF ÖZTÜRK |
ŞUBE YÖNETİM KURULU ÜYESİ |
HASAN YILMAZ ÖZGER |
ŞUBE MÜDÜRÜ |
EZGİ KILIÇ |
BÜYÜKÇEKMECE TEMSİLCİLİK YK ÜYESİ |
MESUT GEÇGEL |
ŞUBE TEKNİK GÖREVLİ |
TANJU YAZICI |
ŞUBE TEKNİK GÖREVLİ |
VOLKAN ATEŞ |
ŞUBE TEKNİK GÖREVLİ |
SERKAN SEVAT |
ŞUBE TEKNİK GÖREVLİ |
ONUR CAN ŞAHİN |
ŞUBE TEKNİK GÖREVLİ |
İLTER ÇELİK |
ODA DELEGESİ |
İZMİR |
|
YÜKSEL YAŞARTEKİN |
ŞUBE YÖNETİM KURULU BAŞKAN VEKİLİ |
MELİH YALÇIN |
ŞUBE YÖNETİM KURULU SEKRETER ÜYE |
FERDA YAMANLAR |
ŞUBE YÖNETİM KURULU YEDEK ÜYESİ |
KAYSERİ |
|
ERSİN FENER |
ŞUBE YÖNETİM KURULU BAŞKANI |
MURAT KARASAKAL |
ŞUBE YÖNETİM KURULU ÜYESİ |
DURSUN AYYILDIZ |
ŞUBE MÜDÜRÜ |
KOCAELİ |
|
ÜNAL ÖZMURAL |
ŞUBE YÖNETİM KURULU BAŞKANI |
VEDAT DEDEOĞLU |
ŞUBE YÖNETİM KURULU BAŞKAN VEKİLİ |
EMRAH AYDEMİR |
ŞUBE YÖNETİM KURULU SEKRETER ÜYESİ |
MAHMUT KÖSE |
ŞUBE YÖNETİM KURULU SAYMAN ÜYESİ |
ÖMER AYDIN |
ŞUBE YÖNETİM KURULU ÜYESİ |
ILGIN BEK |
ŞUBE YÖNETİM KURULU YEDEK ÜYESİ |
GÜLTEKİN KESKİN |
ŞUBE MÜDÜRÜ |
KONYA |
|
Ö.ERDOĞAN DURANSOY |
ŞUBE YÖNETİM KURULU BAŞKANI |
ADNAN KUNTOĞLU |
ŞUBE YÖNETİM KURULU BAŞKAN VEKİLİ |
ÖMER AKSOĞAN |
ŞUBE YÖNETİM KURULU ÜYESİ |
BARIŞ AKER |
ŞUBE YÖNETİM KURULU ÜYESİ |
KERİM DEMİR |
ŞUBE YÖNETİM KURULU ÜYESİ |
OĞUZCAN PAMUKÇU |
ŞUBE YÖNETİM KURULU YEDEK ÜYESİ |
NURETTİN YILDIRAN |
ŞUBE YÖNETİM KURULU YEDEK ÜYESİ |
MUTLU BAŞ |
ŞUBE YÖNETİM KURULU YEDEK ÜYESİ |
M.LEVENT ŞAM |
ŞUBE MÜDÜRÜ |
MERSİN |
|
O.AKAR TÜLÜCÜ |
ŞUBE YÖNETİM KURULU BAŞKANI |
MEHMET GÖK |
ŞUBE YÖNETİM KURULU BAŞKAN VEKİLİ |
BORA DELİBAŞ Ş |
ŞUBE YÖNETİM KURULU SAYMAN ÜYESİ |
KERİM IŞILDAKLI |
ŞUBE YÖNETİM KURULU ÜYESİ |
İBRAHİM YÜCESOY |
ŞUBE YÖNETİM KURULU ÜYESİ |
MURAT KARADAĞ |
ŞUBE YÖNETİM KURULU ÜYESİ |
TUNCER TANER |
ŞUBE YÖNETİM KURULU YEDEK |
MEHMET YAROĞLU |
TARSUS TEM. YÜRÜTME KURULU BAŞKANI |
SAMSUN |
|
NAİL YOLAYDIN |
ŞUBE YÖNETİM KURULU SEKRETER ÜYESİ |
UMUT GÖKMEN AKKUŞ |
ŞUBE YÖNETİM KURULU YEDEK ÜYESİ |
ERDİ YILDIRIM |
ŞUBE YÖNETİM KURULU YEDEK ÜYESİ |
KADİR SERKAN ATILGAN |
ŞUBE MÜDÜRÜ |
TRABZON |
|
ÖZGÜR ÖZDEMİR |
ŞUBE YÖNETİM KURULU YEDEK ÜYESİ |
DİLEK DENİZCİ |
ŞUBE YÖNETİM KURULU YEDEK ÜYESİ |
ZONGULDAK |
|
BİRHAN ŞAHİN |
ŞUBE YÖNETİM KURULU BAŞKANI |
AHMET ZOROĞLU |
ŞUBE YÖNETİM KURULU BAŞKAN VEKİLİ |
MELİH BAŞÖREN |
ŞUBE YÖNETİM KURULU SEKRETER ÜYESİ |