OTOMOBİLLERDE DÖRT TEKERLEKTEN DOĞRULTU KONTROLÜ

×

Hata mesajı

  • Notice: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 771 satırı) içinde Undefined index: 3.0.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 777 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 781 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 841 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.

Özet

Bu çalışmada, dört tekerlekten doğrultulu kontrolünün otomobillere uygulanmasındaki temel kavramlar matematik modeller kullanımı yoluyla açıklanmaktadır. Bu amaçla değişik kontrol stratejilerine göre aracın virajda dinamik davranışı incelenmiş ve sonuçlar doğrultu kontrolünde sadece ön tekerleklerin kullanıldığı durumla karşılaştırılarak, her strateji için sağlanan üstünlükler ve karşılanamayan beklentiler açıklanmıştır.

Yazarlar: 
Y. Samim ÜNLÜSOY