RICARDO MOTORU KULLANILARAK YAKITLARIN OKTAN SAYISININ BELİRLENMESİ

×

Hata mesajı

  • Notice: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 771 satırı) içinde Undefined index: 3.0.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 777 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 781 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 841 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.

Özet

Bu çalışmada, Ricardo motoru kullanılarak, yakıtların oktan sayısının ölçülmesi için bir düzenek kurulmuştur. İzo-Oktan ve normalheptan yakıtları belirli oranlarda karıştırılarak, farklı oktan sayılarında yakıt numunelerinin, Araştırma Oktan Sayısı (RON) ve Motor Oktan Sayısı (MON) metodlarına göre kritik sıkıştırma oranları deneysel olarak elde edilmiştir ve grafik olarak sunulmuştur.

Aynı oktan sayılı numuneleri için, Araştırma Oktan Sayısı metoduna göre bulunan, kritik sıkıştırma oranının, Motor Oktan Sayısı Metoduna göre bulunan kritik oktan sıkıştırma oranına göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca gerek RON gerekse Mon metoduna göre ölçümlerde, numune yakıtların oktan sayısı arttıkça, kritik sıkıştırma oranında arttığı belirlenmiştir.

Yazarlar: 
Nuri YÜCEL, Mehmet DOĞAN, Nureddin DİNLER