TAŞIT SEYİR EMNİYETİ VE TİTREŞİM KONFORUNA ETKİSİ BAKIMINDAN PNÖMATİK TEKERLEĞİN SÖNÜMÜ

×

Hata mesajı

  • Notice: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 771 satırı) içinde Undefined index: 3.0.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 777 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 781 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 841 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.

Özet

Pnömatik tekerleğin sönümünün taşıt seyir emniyeti ve titreşim konforuna etkisi 3 boyutlu (3-D) bir taşıt titreşim modeli ile incelenmiştir. Pnömatik tekerleğin sönüm katsayısının taşıt titreşimlerine etkisi ile ilgili üç farklı tanımlamanın analizi yapılmış ve bilahare bu üç tanımlama birbirleriyle mukayese edilmiştir. Taşıt titreşimlerinin incelendiği çalışmalarda görülen bu üç tanımlamadan birincisi, pnömatik tekerleğin sönüm katsayısının ihmal edilmesidir. İkincisi, sabit bir değer olarak hesaplara dahil edilmesi, üçüncüsü ise lastik sönüm katsayısının frekansa bağlı olarak değişimidir. Pnömatik tekerleğin sönümünün frekansa bağlı olarak değişimi, sönüm katsayısının titreşim frekansının bir fonksiyonu olarak ele alınmasıdır. Her üç yaklaşımda pnömatik tekerleğin sönüm katsayısının taşıt titreşimlerine etkisi, taşıt seyir emniyeti ve titreşim konforu kriterleri ile değerlendirilmiş ve sonuçlar grafikler halinde verilmiştir.

Yazarlar: 
Faruk ÖZLÜ, Ahmet GÜNEY