TREN KAZALARININ NEDENLERİ VE ÖNLEMLER

×

Hata mesajı

  • Notice: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 771 satırı) içinde Undefined index: 3.0.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 777 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 781 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 841 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
Eskişehir Şubesi

27.01.2008 tarihinde İstanbul'dan kalkan Pamukkale Ekspresinin kaza yapması ve devrilmesi neticesinde 9 vatandaşımız hayatını kaybetmiş bir çok vatandaşımız da yaralanmıştır. Yaşamını kaybeden vatandaşlarımızı saygıyla anıyor, ailelerine ve yakınlarına başsağlığı, yaralanan vatandaşlarımıza acil şifalar diliyoruz.

Şube Yönetim Kurulu Başkanımız R. Erhan KUTLU‘nun Tren Kazalarının nedenleri , önlemleri ile ilgili yapmış olduğu basın açıklaması yazının devamındadır.

TREN KAZALARININ NEDENLERİ ve ÖNLEMLERİ

27.01.2008 tarihinde İstanbul‘dan kalkan Pamukkale Ekspresinin kaza yapması ve devrilmesi neticesinde 9 vatandaşımız hayatını kaybetmiş bir çok vatandaşımız da yaralanmıştır. Yaşamını kaybeden vatandaşlarımızı saygıyla anıyor, ailelerine ve yakınlarına başsağlığı, yaralanan vatandaşlarımıza acil şifalar diliyoruz.

İlk incelemeler sonucu conta başındaki ray kırılması nedeni ile bu kazanın meydana geldiği belirtilmektedir. Rayların birleşme noktasının ayrılması anlamına gelen conta başı ray kırılmasının, zaman içinde rayların yorulması, hatta bulunan balastların yıpranması, hattın altının boşalması, tekerleklerin zamanla aşınması neticesinde raylara yapılan basıncın artması ile raylar kırılmaktadır. Bu da bize hatların bakım ve onarımlarının yapılmadığı yada iyi yapılamadığı düşüncesini oluşturuyor.

Kütahya‘daki kaza konuşulurken Zonguldak‘ta meydana gelen kaza da bize şunu gösteriyor. Bölgede sinyalizasyon sistemi yok. Demiryolu üzerinde meydana gelebilecek herhangi bir durumu merkezi sisteme bildirerek yolun trafiğe kapatılmasını sağlayan sistemleri mutlaka oluşturmalıyız.

TCDD‘na 1995 yılından beri kamu işletmeciliğini yok eden politikalarla personel azaltılmasına gidilmesi, nitelikli personelin kurumdan uzaklaştırılması, yatırımların azaltılarak bakım ve onarım atölyelerinin işlevsizleştirilmesi, büyük kısmının kapatılması, TCDD‘na eğitimli iş gücü yetiştiren demiryolu meslek okullarının kapatılması, yetersiz personelin sosyal ve ekonomik durumlarının gittikçe kötüleşmesi bu olumsuzluklara yol açmıştır.

Oysa demiryolu işletmeciliği yatırımdan, bakıma, yenilenmeye, eğitime ve yeni hatların açılmasına dek merkezi planlamayı gerektirmektedir. TCDD bunu yapmakla yükümlüdür.

Bu noktada sorun teknik değil bizce siyasidir. Demiryollarının atıl ve geri bakımsız duruma düşürülmesi en önemli nedeni dışa bağımlı ulaşım politikalarıdır. Kaynaklarını Karayolları ve dolayısıyla uluslar arası petrol ve otomotiv tekellerine akıtan politikacılar aşılmadığı müddetçe doğru bir ulaşım sistemine geçiş mümkün olmayacaktır.

Karayolu, havayolu, denizyolu ve demiryolu ile beraber ulaşım politikalarının oluşturularak ülke genelinde birbiri ile eşgüdüm sağlayacak şekilde bir ulaşım master planı mutlaka oluşturulmalıdır.

  • Ulaşım sistemleri yönetimi tek bir bakanlık bünyesinde toplanmalıdır.
  • Bilim insanları ve meslek odalarının görüşleri alınmaksızın ‘hızlı tren‘ uygulamasına geçilmemelidir.
  • Demiryolu hatlarının ciddi ve bütünlüklü bir tarzda onarılarak yeniden yapılandırılması gerekmektedir.
  • TCDD‘nin parçalanarak işlevsizleştirilmesi ve demiryollarında özelleştirme uygulamasına son verilmesinden vazgeçilmelidir.

R.Erhan KUTLU
Makina Mühendisleri Odası
Eskişehir Şube Başkanı