HÜKÜMET VE TBMM YENİ ULUSAL ULAŞIM POLİTİKASI İÇİN HAREKETE GEÇMELİDİR! (3 AĞUSTOS 2004)

×

Hata mesajı

  • Notice: _bootstrap_glyphicons() (/var/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 771 satırı) içinde Undefined index: 3.0.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/var/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 777 satırı) içinde array_merge(): Argument #1 is not an array.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/var/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 781 satırı) içinde array_merge(): Argument #1 is not an array.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/var/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 841 satırı) içinde array_merge(): Argument #1 is not an array.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/var/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/var/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.

BASINA VE KAMUOYUNA
3 Ağustos 2004

Ulaştırma sistemindeki çarpıklık ve uygulama yanlışlıkları ile ülkemizde yıllardır yaşanan olumsuzluklar, son günlerde meydana gelen tren ve trafik kazalarıyla "cinayet" tanımına denk gelen sonuçlar ortaya çıkarmıştır.

Hükümet ve yetkililer; kazaların gerçek nedenlerini ortaya çıkarmak yerine sorunun üzerini kapatan, olayı küllendiren tarzdaki yaklaşımlarına devam etmektedirler.

Sorumluluk tüm hükümetlerde, yetkililerde ve duyarlı yurttaşlarda yani hepimizin üzerinde olmakla birlikte, esas sorumluluk TBMM‘sindedir. Sorumluluğu icraya dönüştürecek olan da hiç kuşkusuz hükümettir.

Öte yandan dikkatin çekilmesi gereken nokta ise, uzmanların da belirttiği gibi, diğer ulaşım modlarında da her an kazaların olabileceği ihtimalidir.

Bütün bunlar kamuoyunda hassasiyetle karşılanırken, daha bir kaç gün önce Erzincan Tercan karayolunda meydana gelen ve 26 yurttaşımızın ölümüyle sonuçlanan trafik kazasında olduğu gibi, yurdun değişik yerlerinde ardarda meydana gelen kazalar da bu sorunun ciddi bir biçimde tartışılmasının gerekliliğini bize göstermektedir.

Şimdi ulaştırma politikalarının yeniden tartışılması ve ulusal ihtiyaçlarımıza yanıt verebilecek sonuçlar çıkartılması için bir fırsat doğmaktadır. Konunun TBMM‘nin gündemine gelmesi çok önemlidir. Meclis‘teki tartışmaların iktidar-muhalefet çekişmesinin dışına çıkarak, sağlıklı, sağduyuya ve bilimsel verilere uygun biçimde yapılmasının halkımızın ve ülkemizin yararına olacağı ve TBMM‘nin tarihsel bir sorumlulukla karşı karşıya olduğu bilinmelidir. Eğer bu önemli fırsatı doğru değerlendiremezsek yine makinist ve sürücüler suçlu ilan edilerek olaylar geçiştirilecek ve insanlarımız canlarını kaybetmeye devam edecektir.

Yapılması gereken; dışa bağımlı ve sadece karayoluna ağırlık veren, ulusal ihtiyaçları karşılamayan, kamu yararını gözetmeyen, uluslararası gelişmelerden uzak, ithalat ve ihracat dengesini bozan, rekabet olanağını ortadan kaldıran, daha da önemlisi her yıl binlerce insanımızın can ve mal kaybına neden olan ulaşım politikalarının değiştirilmesi için adım atmaktır.

Bunun için de TBMM ve hükümet, yukardaki sakıncaları da içeren politikaların değiştirilmesi ve ülkemizin yararına bir ulaşım master planı hazırlanması için bilim insanlarını, üniversiteleri, sendikaları, meslek odalarını içerisinde toplayan bir komisyon oluşturmalıdır. Bu komisyonun ortaya çıkardığı raporlar çerçevesinde bir ulaşım politikası belirleyeceğini açıkça ilan etmelidir.

Bu görev TBMM‘de, hükümette, yetkili bürokratlarda ve duyarlı yurttaşların omuzlarındadır. Gereği yerine getirilmelidir.

Saygılarımızla...

KESK Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası
TMMOB Elektrik Mühendisleri Odası
TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası
TMMOB Makina Mühendisleri Odası

Yayına Giriş Tarihi

2004-08-04 08:00:00