ŞEHİRİÇİ ULAŞIM HATLARININ ÖZELLEŞTİRİLMESİNDEN VAZGEÇİLMELİ METRO BİTİRİLEREK İŞLETMEYE AÇILMALIDIR

×

Hata mesajı

  • Notice: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 771 satırı) içinde Undefined index: 3.0.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 777 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 781 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 841 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
Ankara Şubesi

 

ŞEHİRİÇİ ULAŞIM HATLARININ ÖZELLEŞTİRİLMESİNDEN VAZGEÇİLMELİ METRO BİTİRİLEREK İŞLETMEYE AÇILMALIDIR

 

Ankara Büyükşehir Belediyesi yerel yönetimi, yakıt ve personel tasarrufu sağlayacağı, işletme maliyetlerinin düşeceği, Ankaralılara verilen ulaşım hizmetlerinin daha ekonomik ve verimli olacağını öne sürerek, Esenboğa Havalimanı-AŞTİ-Kızılay güzergâhında çalışan 442 sayılı hattı özelleştirdi.  Hattın işletme hakkını 10 yıllığına satın alan Ankara Kömür Asfalt Enerji Sanayi. Tic. Ltd. (BELKO) Şirketi, isterse bu hakkını taşeron şirketlere devredebilecek. Bu da gösteriyor ki Ankaralıların bitmek bilmeyen trafik çilesine, hatların özelleştirilmesi ve şehir içi ulaşım hizmetlerini taşeronlaştırma çabalarıyla yeni dertler eklenecektir.

En büyük hedefi Ankara`yı "marka kent" yapmak olan ve bunun için kendi deyimiyle "çılgın proje"ler peşinde koşan yerel yönetim, kenti ilgilendiren birçok konuda olduğu gibi, ulaşım konusunda da kamu yararı gözetmeyen, bilimsel-mesleki esasları dışlayan bir tutum sergilemektedir. Oysa kent içi ulaşım politikaları; tüm ulaşım modlarını kapsayan, toplum yararını gözeten, seri, ekonomik, çevreci, güvenli, hızlı taşımacılığı esas alan, insana öncelik tanıyan, kaynakları verimli kullanırken çevresel, kentsel ve tarihi dokuyu koruyan bir çerçevede oluşturulmalıdır. Kent örgütlenmeleri, meslek odaları ve üniversitelerin görüşlerini dinlemeyi zaman kaybı olarak gören yerel yönetimin, insan ve çevre gibi hassas bir alanı kapsayan bu konuda, sorunların giderilmesine çalışmak yerine, halkın ödediği vergilerle oluşturulan değerleri satması kabul edilemez bir durumdur.

TELEFERİĞE DEĞİL GERÇEKÇİ YATIRIMLARA İHTİYAÇ VAR

Ulaşımda birincil konumda olması gereken, insanın hareketliliği ve hareketlilik sırasındaki davranışların maksimum güvenliğinin sağlanmasıdır. Günümüzde tüm dünyada toplumsal birlikteliğin ve paylaşımın odağı olan kent merkezleri, motorlu taşıt trafiğinden arındırılarak sadece yayalara ve bisikletlilere ayrılmakta, merkeze otomobillerle ulaşımı caydırmak için çeşitli engeller getirilmeye çalışılmaktadır. Son dönem Ankara yerel yönetimi ise çağdaş uygulamaların tam tersine, motorlu taşıt trafiğinin kent merkezinden geçişini teşvik edecek şekilde yaya geçitlerini ve hemzemin kesişmeleri azaltmakta, ana bulvarlardan transit trafiğin geçmesini kolaylaştıracak fiziksel düzenlemeler yapmaktadır.

Kentin kaynaklarını katlı kavşaklar, köprüler, tüneller için harcayan yerel yönetim, yapımını yaklaşık yirmi yıldır bitiremediği için, ilgili bakanlık tarafından elinden alınan "metro"lar karşısında ise, "yeni büyük bedelli ihaleler yapma" ihtiyacını duymuş ve bu amaçla "teleferik" projelerini gündeme getirmiştir. Ankara ulaşımının teleferik gibi pahalı, düşük kapasiteli, çok küçük bir kesime hizmet edecek, inşa edilecek teleferik istasyonu ile Güven Park`ın ortadan kalkması gibi ciddi sorunlar yaratacak ve kenti zedeleyecek bir yatırıma ihtiyacı yoktur. Teleferik için harcanacak milyon dolarlar ile o mahallelere daha yüksek kapasiteli ve daha düşük maliyetli toplu ulaşım hizmetleri götürülebilir, yol, durak, kaldırım, park gibi sorunları çözülebilir.

Kentlerin kaderini etkileyecek ulaşım gibi önemli, büyük projeler tartışmaya açılmalı; meslek odalarının, üniversitelerin ve bu konularda faaliyet gösteren meslek örgütlerinin görüşleri alınarak, karar süreçlerine katılmaları mutlaka sağlanmalıdır. Kentsel ulaşımdaki plansızlık, kötü trafik yönetiminden kaynaklanan kaos, bu kaostan dolayı oluşan işgücü, zaman, can ve mal kaybı önlenmeli, şehir merkezlerine doğru araç akışını engelleyecek alternatif politikalar uygulanmalıdır. Güvensiz inşaatlarıyla Ankaralılara büyük sıkıntı yaratan ve yirmi yıldır bitirilemeyen metro inşaatı en kısa sürede tamamlanarak işletmeye açılmalı, 442 sayılı hattın özelleştirilmesi yanlışından da vazgeçilmelidir.

Kamuoyunu ve meslektaşlarımızı konuya duyarlı olmaya davet eder, konunun takipçisi olmaya devam edeceğimizi hatırlatmak isteriz.

 

Ö. Varlık ÖZERCİYES

TMMOB Makina Mühendisleri Odası

Ankara Şube Yönetim Kurulu Sekreteri