"UÇAKLARDA AĞIRLIK VE DENGE" KONULU SEMİNER GERÇEKLEŞTİRİLDİ

×

Hata mesajı

  • Notice: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 771 satırı) içinde Undefined index: 3.0.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 777 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 781 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 841 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
Ankara Şubesi

Yayına Giriş Tarihi

21 Aralık 2012

Açılış konuşması MMO Ankara Şube Yönetim Kurulu Üyesi Goncagül Karakoç tarafından yapılan seminer, 20 Aralık 2012 tarihinde MMO Suat Sezai Gürü Toplantı Salonu`nda gerçekleştirildi.

Sunumunu Kadir Buharalı?nın yaptığı seminer, 27 kişinin katılımıyla gerçekleştirildi. 

Kadir Buharalı sunumunda; öncelikle uçaklarda kullanılan çeşitli yük tanımları açıklayarak, ağırlık merkezi ve basınç merkezi ilişkisini irdeledi. Daha sonra, ağırlık merkezi limitlerini açıklayarak, ağırlık merkezinin limitlere yaklaşması ya da dışına çıkması halinde olası sonuçlar hakkında örnekler veren Buharalı, hafif ve büyük yolcu uçakları için yük ve ağırlık merkezi, çeşitli yapısal limitler için CG pozisyonu MAC (Mean Aerodynamic Chord) yüzdesi hakkında bilgilendirme yaptı.

Buharalı sunumunun devamında;  örnek bir Yük ve Trim Tablosu hakkında bilgi vererek, bu tablo ile Müsaade Edilebilir Maksimum Kalkış Ağırlığı, Gerçek Kalkış Ağırlığı, Gerçek Trafik Yükü, Gerçek İniş Ağırlığı, Kritik Ağırlık Merkezleri, Yatay Dümen Trim Ayarının hesaplanması gibi çeşitli parametreler gibi konularda da bilgiler verdi.

Seminer sonunda, sunumu gerçekleştiren Kadir Buharalı?ya katkılarından dolayı, Goncagül Karakoç tarafından teşekkür plaketi verildi.