AKIŞKAN YATAKLI ÇAMUR YAKMA VE ENERJİ ELDE ETME TESİSİ İLE İLGİLİ BASIN AÇIKLAMASI GERÇEKLEŞTİRİLDİ.

×

Hata mesajı

  • Notice: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 771 satırı) içinde Undefined index: 3.0.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 777 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 781 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 841 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
Bursa Şubesi

Yayına Giriş Tarihi

18 Kasım 2013

TEKNOLOJİK GEREKLİLİKLER SAĞLANMADAN, ÇED RAPORU ALINMADAN TEHLİKELİ ATIK ÇAMURU YAKMA TESİSİ YAPILAMAZ !

Bursa Büyükşehir Belediyesi Bursa Su Ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü (BUSKİ) tarafından 2013/145514 ihale kayıt numarası ile  400 Ton/Gün Kapasiteli AKIŞKAN YATAKLI ÇAMUR YAKMA VE ENERJİ ELDE ETME TESİSİ işi 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 21 inci maddesinin e bendine göre pazarlık usulü ile  ihaleye çıkılmış ve ihale tarihi 26.11.2013 - 14:00  ve yer olarak BUSKİ Binası belirlenmiştir.

Arıtma çamurları kısaca atık suların biyolojik proseslerle arıtımı sırasında ortaya çıkan mikroorganizma ve çökebilir katı madde kütlesi olarak tarif edilebilir. Bu biyokütlenin, içerdiği organik maddeler, hastalık yapıcı mikroorganizmalar, ağır metaller ve diğer safsızlıklar nedeniyle yasa ve yönetmeliklerde belirtilen tekniklerle bertaraf edilmesi gerekmektedir. Bursa il sınırlarında faaliyet gösteren kamu ve özel sektöre ait tüm atıksu arıtma tesislerinden %20`si katı maddeden oluşan 800-1000 ton atık çamur üretilmektedir. Kentimizde Hamitler Kent Katı Atık Depolama Sahasına gelen günlük atık miktarının 2500 Ton/gün civarında olduğu düşünüldüğünde atık çamur kütlesinin büyüklüğü ortaya çıkmaktadır. Ne yazık ki bugüne dek kentimizde oluşan atık çamurların bertarafına yönelik ne kamuda ne de özel sektörde sağlıklı bir mekanizma oluşturulamamıştır. İl sınırlarının Büyükşehir Belediyesinin yetki sınırlarına girmesinden sonra kent merkezimizdeki Doğu ve Batı Atıksu Arıtma Tesisleri başta olmak üzere ilçelerde ve yeni yapılacak arıtma tesislerinde oluşacak atık çamurun bertarafı için il genelinde entegre atık yönetiminin bir parçası olacak çevre projelerinin geliştirilmesine ihtiyaç bulunmaktadır. 

Ancak, BUSKİ sadece bugün için Doğu ve Batı Atıksu Arıtma Tesislerinin çamurlarını berataraf etmek üzere %24 katı madde içerikli 400 Ton/Gün kapasiteli bir yakma tesisinin ihalesine çıkarak kentin atık yönetimi konusunda  plansız bir sürecin içerisine girmiştir. Atıksu arıtma tesislerinde oluşan çamurun bertarafı için dünyada çeşitli teknolojiler kullanılmaktadır. Bu teknolojiler içerisinde en çevre dostu olan yöntem çamur susuzlaştırma prosesi ardından, oluşan çamurun tarımda gübre olarak kullanılmasıdır. Çamurun gübre olarak kullanılması için ise öncelikle çamurun tehlikeli maddeler içermemesine ve arıtma tesisine gelen suyun kontrol altında tutularak standardize edilmesine bağlıdır. Fakat çamur yakıldığı prosesler bu ve diğer yöntemlere göre daha yüksek maliyetlidir ve bu sebeple yine ekonomik sebeplerle insan ve çevre sağlığı tehlikeye atılmaktadır.

Benzer bir tesis daha önce aynı gerekçelerle Gaziantep ilimizde kurulmuştur. Kurulan tesis 300 ton/gün kapasiteyle kurulmuş olmasına rağmen ancak 80 ton/gün çamuru yakmakta; çamurun kalorifik değeri düşük olduğundan kömür ile birlikte yakılmakta ve baca gazi emisyonları açısından Gaziantep ilimizi kirletmeye devam etmektedir.

Kamuoyu tesisle ilgili olarak aşağıda yer alan soruların yanıtlanmasını beklemektedir:

1.ÇED sürecine tabi tutulmadan ihaleye çıkarılmasının sebebi nedir? Doğabilecek çevre ve insan sağlığı riskleri hesaplanmış mıdır? 2013 ÇED yönetmeliği Ek.1 madde 13 de belirtilen kapasitenin altında gösterilerek ÇED raporundan muaf tutulmak istense de aslında tesis aynı yönetmelik Ek.1 madde 12-a kapsamına giren Tehlikeli atıkların yakılacağı bir tesistir. Bu sebeple kapasite düşük gösterilse dahi ÇED raporu gerekli değil midir? Yine ÇED raporundan muaf tutulması amacıyla düşük gösterilen kapasitenin kentin ihtiyaçlarını karşılamayacağı hesaplanamamış mıdır?

2.Bu ölçekte bir tesis için önceden ÇED raporu alınmalı, tüm teknik detayları planlanmalı, ardından açık ihale usulü uygulanmalıdır. Projede bahsedilen teknolojinin özgün nitelikte ve karmaşık olması düşünülerek mi 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 21 inci maddesinin e bendine göre pazarlık usulü ile ihaleye çıkılmaktadır? Eğer öyleyse özel teknik şartnamede kurulacak yakma sisteminin sıcak hava odalı (SIHO) tipte akışkan yatak fırın içereceği neden belirtilmiştir?

3.Kamu İhale Kurumu duyurusunda tesisin Doğu Atıksu arıtma Tesisi Bünyesinde olacağı belirtilirken özel teknik şartnamede neden hem Doğu hem Batı Atıksu Arıtma Tesisi için boyutlandırma, inşaa ve işletme işi olarak tarif yapılmaktadır? Bu her iki arıtma tesisi için de ayrı ayrı yakma tesisi kurulacağını mı ifade etmektedir?

Bu süreçte diğer bir çok yatırımda olduğu gibi fiili bir durum oluşmadan,  bölge halkının görüşü alınmadan, Çevre ve insan sağlığı için yaratacağı riskler hesaplanmadan, yasal ve teknik açıdan geçerli bir ÇED belgesi alınmadan ihale yapılmamalıdır. Konunun yakından takipçisi olacağımızı sizlerle paylaşmak isteriz.

 

 

Kamuoyuna saygılarımızla duyurulur.

 

TMMOB BURSA İL KOORDİNASYON KURULU

BAOB – BURSA AKADEMİK ODALAR BİRLİĞİ

DOĞADER

 

 

 

 

 

 

 

2013 yönetmeliği

EK 1 ÇED yapılacak tesisler;

 

12- Tehlikeli ve özel işleme tabi atıklar:

a) Tehlikeli ve özel işleme tabi atıkların geri kazanılması yakılması (oksitlenme yoluyla yakma, piroliz, gazlaştırma veya plazma ve benzeri termal bertaraf işlemleri) ve/veya nihai  bertarafını yapacak tesisler,

b) Yakma kapasitesi 1 ton/gün ve üzerinde olan tıbbi atıklar için projelendirilen yakma tesisleri,

c) Yıllık işleme kapasitesi 2000 ton ve üzeri olan atık yağ geri kazanımı  için projelendirilen tesisler.

13- Günlük kapasitesi 100 ton ve üzeri atıkların yakılması (oksitlenme yoluyla yakma, piroliz, gazlaştırma veya plazma ve benzeri termal bertaraf işlemleri), belediye atıkları  hariç  olmak  üzere alanı 10 hektardan büyük ve/veya hedef yılı da dahil günlük 100 ton ve üzeri olan atıkların ara işleme tabi tutulması ve/veya düzenli depolanması için kurulacak tesisler.

 

 

2008 yönetmeliği

EK 1 ÇED yapılacak tesisler;

 

11- Tehlikeli ve Özel İşleme Tabi Atıklar:

a) Tehlikeli ve Özel İşleme Tabi Atıkların geri kazanılması ve/veya nihai bertarafını yapacak tesisler,

b) Yakma kapasitesi 1000 kg/gün ve üzerinde olan tıbbi atıklar için projelendirilen yakma tesisleri,

c) Günlük 1 ton ve üzeri depolama kapasitesine sahip olan tıbbi atık düzenli depolama tesisleri,

ç) Yıllık işleme kapasitesi 2000 ton ve üzeri olan atık yağ geri kazanımı için projelendirilen tesisler,

d) Tehlikeli atık ihtiva eden atık barajları, atık havuzları.

12- Günlük kapasitesi 100 ton ve üzeri katı atıkların yakma, kompost ve diğer tekniklerle ara işleme tabi tutulması ve bertaraf edilmesi için kurulan tesisler ve/veya alanı 10 hektardan büyük veya hedef yılı da dahil depolanacak katı atık miktarının günlük 100 ton ve üzeri olan katı atık depolama tesisleri, atık barajları, atık havuzları.

 

 

 

 

 

 

 

AKIŞKAN YATAKLI ÇAMUR YAKMA VE ENERJİ ELDE ETME TESİSİ YAPTIRILACAKTIR

BURSA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ BURSA SU VE KANALİZASYON İDARESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ (BUSKİ)

 

400 Ton/Gün Kapasiteli Akışkan Yataklı Çamur Yakma ve Enerji Elde Etme Tesisi yapım işi 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 21 inci maddesinin e bendine göre pazarlık usulü ile ihale edilecektir.

 

İhaleye ilişkin ayrıntılı bilgiler aşağıda yer almaktadır:

İhale Kayıt Numarası

:

2013/145514

 

1-İdarenin

 

a)Adresi:

Sırameşeler Mh. Avrupa Konseyi Bulvarı No: 4/10 16190 Acemler Osmangazi/BURSA

b)Telefon ve faks numarası:

0-224-2702400/2702426/2702830/2702833/2702834/2702838/2702410 - 0-224-2339586/2702837

c)Elektronik Posta Adresi:

ihale [at] buski.gov.tr

ç)İhale dokümanının görülebileceği internet adresi:

https://ekap.kik.gov.tr/EKAP/

 

2-İhale konusu yapım işinin

a)Niteliği, türü ve miktarı:

İhalenin niteliği, türü ve miktarına ilişkin ayrıntılı bilgiye EKAP`ta (Elektronik Kamu Alımları Platformu) yer alan ihale dokümanı içinde bulunan idari şartnameden ulaşılabilir.

b)Yapılacağı yer:

Doğu Atıksu Arıtma Tesisi Bünyesinde.

c)İşe başlama tarihi:

Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 15 gün içinde

yer teslimi yapılarak işe başlanacaktır.

ç)İşin süresi:

Yer tesliminden itibaren 1460 (Bindörtyüzaltmış (Proje ve Gerekli İzinler: 180 Gün + Yapm: 550 Gün + İşletme: 730 Gün)) takvim günüdür takvim günüdür.

 

3- İhalenin

a)Yapılacağı yer:

Sırameşeler Mh. Avrupa Konseyi Bulvarı No: 4/10 16190 Acemler-Osmangazi/Bursa‘daki BUSKİ Genel Müdürlüğü İhale Toplantı Salonu.

b)Tarihi ve saati:

26.11.2013 - 14:00

 

4. Yeterlik değerlendirmesine katılabilme şartları ve istenilen belgeler ile yeterlik değerlendirmesinde uygulanacak kriterler:

4.1.İaleye katılma şartları ve istenilen belgeler:

4.1.1.Mevzuatı gereği kayıtlı olduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odası ya da Esnaf ve Sanatkarlar Odası veya ilgili Meslek Odası Belgesi.

4.1.1.1.Gerçek kişi olması halinde, kayıtlı olduğu ticaret ve/veya sanayi odasından ya da esnaf ve sânatkar odasından veya ilgili meslek odasından, ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge,

4.1.1.2.Tüzel kişi olması halinde, ilgili mevzuatı gereği kayıtlı bulunduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odasından, ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, tüzel kişiliğin odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge,

4.1.2.Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren İmza Beyannamesi veya İmza Sirküleri

4.1.2.1.Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi,

4.1.2.2.Tüzel kişi olması halinde, ilgisine göre tüzel kişiliğin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimindeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi, bu bilgilerin tamamının bir Ticaret Sicil Gazetesinde bulunmaması halinde, bu bilgilerin tümünü göstermek üzere ilgili Ticaret Sicil Gazeteleri veya bu hususları gösteren belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri,

4.1.3 Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen başvuru mektubu.

4.1.4İhale konusu işte idarenin onayı ile alt yüklenici çalıştırılabilir. Ancak işin tamamı alt yüklenicilere yaptırılamaz.

4.1.5Tüzel kişi tarafından iş deneyimini göstermek üzere sunulan belgenin, tüzel kişiliğin yarısından fazla hissesine sahip ortağına ait olması halinde, ticaret ve sanayi odası/ticaret odası bünyesinde bulunan ticaret sicil memurlukları veya yeminli mali müşavir ya da serbest muhasebeci mali müşavir tarafından ilk ilan tarihinden sonra düzenlenen ve düzenlendiği tarihten geriye doğru son bir yıldır kesintisiz olarak bu şartın korunduğunu gösteren, standart forma uygun belge,

4.2. Ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:

4.2.1 Bankalardan temin edilecek belgeler:

10.000.000 TRY (Türk Lirası) az olmamak üzere bankalar nezdindeki kullanılmamış nakdi veya gayrinakdi kredisi ya da üzerinde kısıtlama bulunmayan mevduatı gösteren banka referans mektubu,

 

Bu kriter, mevduat ve kredi tutarları toplanmak ya da birden fazla banka referans mektubu sunulmak suretiyle de sağlanabilir.

4.2.2. İsteklinin ihalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait yıl sonu bilançosu veya eşdeğer belgeleri:

İsteklinin ihalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait yıl sonu bilançosu veya eşdeğer belgeleri;

a) İlgili mevzuatı uyarınca bilançosunu yayımlatma zorunluluğu olan istekliler yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerini,

b) İlgili mevzuatı uyarınca bilançosunu yayımlatma zorunluluğu olmayan istekliler, yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerini ya da bu kriterlerin sağlandığını göstermek üzere yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir tarafından standart forma uygun olarak düzenlenen belgeyi sunar.

 

Sunulan bilanço veya eşdeğer belgelerde;

a) Cari oranın (dönen varlıklar / kısa vadeli borçlar) en az 0,75 olması,

b) Öz kaynak oranının (öz kaynaklar/ toplam aktif) en az 0,15 olması,

c) Kısa vadeli banka borçlarının öz kaynaklara oranının 0,50`den küçük olması, yeterlik kriterleridir ve bu üç kriter birlikte aranır.

 

Yukarıda belirtilen kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son üç yıla kadar olan yılların belgelerini sunabilirler. Bu takdirde belgeleri sunulan yılların parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.

4.2.3. İş hacmini gösteren belgeler:

İsteklinin ihalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait, aşağıda belirtilen belgelerden birini sunması yeterlidir;

a) Toplam cirosunu gösteren gelir tablosu,

b) Taahhüt altında devam eden yapım işlerinin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen yapım işlerinin parasal tutarını gösteren faturalar.

İsteklinin cirosunun 20.000.000 TRY (Türk Lirası), taahhüt altında devam eden yapım işlerinin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen yapım işlerinin parasal tutarının ise15.000.000 TRY (Türk Lirası) az olmaması gereklidir.Bu kriterlerden herhangi birini sağlayan ve sağladığı kritere ilişkin belgeyi sunan istekli yeterli kabul edilir.

Bu kriterleri ihalenin yapıldığı yıldan önceki yıl için sağlayamayanlar, ihalenin yapıldığı yıldan önceki yıldan başlamak üzere birbirini takip eden son altı yıla kadarki belgelerini sunabilirler. Bu takdirde, belgeleri sunulan yılların parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.

 

4.3. Mesleki ve Teknik yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:

4.3.1. İş deneyim belgeleri:

Son on beş yıl içinde bedel içeren bir sözleşme kapsamında taahhüt edilen ve 40.000.000 TRY (Türk Lirası) tutarından az olmamak üzere ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin iş deneyimini gösteren belgeler.

4.3.2 Kalite ve Çevre Yönetim Sistem Belgeleri:

İstekliler teklifleri ile birlikte Kalite Yönetim Sistem Belgesi ve Çevre Yönetim Sistem Belgesini sunacaklardır.

 

Kalite yönetim sistem belgesi ve çevre yönetim sistem belgesi Türk Akreditasyon Kurumu tarafından akredite edilen belgelendirme kuruluşları veya Uluslararası Akreditasyon Forumu Karşılıklı Tanınma Antlaşmasında yer alan ulusal akreditasyon kurumlarınca akredite edilmiş belgelendirme kuruluşları tarafından düzenlenmesi zorunludur. Bu belgelendirme kuruluşlarının, Uluslararası Akreditasyon Forumu Karşılıklı Tanınma Antlaşmasında yer alan ulusal akreditasyon kurumlarınca akredite edilmiş belgelendirme kuruluşu olduklarının ve bu kuruluşlarca düzenlenen belgelerin geçerliliğini sürdürdüğünün, Türk Akreditasyon Kurumundan alınacak bir yazı ile teyit edilmesi gerekir. İhale tarihi veya bu tarihten önceki bir yıl içinde alınan teyit yazıları geçerlidir. Ancak, Türk Akreditasyon Kurumu tarafından akredite edildiği duyurulan belgelendirme kuruluşları tarafından düzenlenen ve TÜRKAK Akreditasyon Markası taşıyan belge ve sertifikalar için Türk Akreditasyon Kurumundan teyit alınması zorunlu değildir. Bu belgelerin ihale tarihinde geçerli olması yeterlidir.

4.3.3. Makine, teçhizat ve diğer ekipmana ilişkin belgeler

Aşağıda teknik özellikleri ve adetleri belirtilen iş makinesi ve ekipmanları iş programına uygun olarak iş başında bulundurulacaktır.

CİNSİ                                           ADET

Ekskavatör                                     2

Paletli Yükleyici                               1

Lastik Tekerlekli Yükleyici                1

Kamyon                                         12

Kule Vinç                                         1

Paletli Mobil Vinç                             1

Lastik Tekerlekli Mobil Vinç             1

İş ortaklığında tesis, makine, teçhizat ve ekipman ortakların biri veya birkaçı tarafından sağlanır.

 

4.4.Bu ihalede benzer iş olarak kabul edilecek işler ve benzer işlere denk sayılacak mühendislik ve mimarlık bölümleri:

4.4.1. Bu ihalede benzer iş olarak kabul edilecek işler:

11.06.2011 tarih ve 27961 sayılı Resmi Gazete`de yayımlanan Yapım İşlerinde İş Deneyiminde Değerlendirilecek Benzer İşlere Dair Tebliğde Yer Alan A/XI veya A/XIV veya A/XVI grubundaki işler veya Çamur Yakma Tesisi Benzer İş Sayılacaktır.

4.4.2. Benzer işe denk sayılacak mühendislik veya mimarlık bölümleri:

İş deneyim belgesi yerine diplomalarını sunmak suretiyle ihaleye girecek olan mühendis ve mimarlar için, Yapım İşleri İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinin 39 uncu maddesinin 12. bendi uyarınca, Makina mühendisliği bölümlerinin diplomaları ihale konusu iş veya benzer işlere denk sayılacaktır.

 

5.Ekonomik açıdan en avantajlı teklif fiyatla birlikte fiyat dışındaki unsurlar da dikkate alınarak belirlenecektir.

Ekonomik açıdan en avantajlı teklif = A+(B+C+D-E)

A: Teklif edilen bedel

B: 15 Yıllık elektrik tüketim bedeli,

kWh/Saat x 8000Saat x 15Yıl x 0.20 TL/kWh

C: 15 Yıllık doğalgaz tüketim bedeli

m³/Saat x 8000Saat x 15Yıl x 0.50 TL/m³

D: 15 Yıllık işletmede, prosesin ihtiyaç duyduğu kimyasal ve sarf maddeleri listelenerek, yıllık miktar ve bedeli

E: 15 Yıllık Elektrik enerjisi üretim bedeli

kWh/Saat x 8000Saat x 15Yıl x 0,23 TL/kWh

*Elektrik tüketim miktarının hesaplanmasında 400Ton/Gün (%24 Katı madde içeriğinde) elektrik tüketimi dikkate alınacaktır. Çamur iletimini sağlayan çamur kek haznesi sonrası pompaların elektrik tüketimi dahil kurutulmuş çamur silolarına kadar olan (silolar ve koku kontrol ünitesi dahil) tüm ekipmanların elektrik tüketim miktarlarını kapsayacaktır. Akışkan Yataklı Çamur Yakma Tesisi, Bacagazı emisyonu, enerji santrali ile ilgili tüm ekipmanın enerji giderleri (Doğalgaz + Elektrik enerjisi) dahil olmak üzere harcanan enerji hesap edilmelidir. Ayrıca yapılacak olan santralden elde edilecek olan enerji üretilen enerji, formülde D olarak belirlenmiş kısımda dikkate alınacaktır.

*Doğalgaz tüketim miktarının hesaplanmasında 400Ton/Gün (%24 Katı madde içeriğinde) çamurun yakılması için kullanacağı doğalgaz tüketimi dikkate alınacaktır.

 

6.İhale yerli ve yabancı tüm isteklilere açıktır.

 

7.İhale dokümanının görülmesi ve satın alınması:

 

7.1.İhale dokümanı, idarenin adresinde görülebilir ve 200 TRY (Türk Lirası) karşılığı Sırameşeler Mh. Avrupa Konseyi Bulvarı No: 4/10 16190 Acemler-Osmangazi/Bursa‘daki BUSKİ Genel Müdürlüğü Ticaret İşleri Dairesi Başkanlığı.adresinden satın alınabilir.

İhale dokümanının posta yoluyla da satın alınması mümkündür. Posta yoluyla ihale dokümanı almak isteyenler, posta masrafı dahil 220 TRY (Türk Lirası) doküman bedeliniBUSKİ Genel Müdürlüğünün Türkiye Halk Bankası A.Ş. Heykel Şubesinin Tr170001200929900045000001 nolu hesabına yatırmak zorundadır. Posta yoluyla ihale dokümanı satın almak isteyenler, ihale doküman bedeline ilişkin ödeme dekontu ile ihale dokümanının gönderileceği adresin de belirtildiği ihale dokümanı talep başvurularını yukarıda yer alan faks numarasına veya yazılı olarak idareye ihale tarihinden en az beş gün önce göndermek zorundadır. İhale dokümanı iki iş günü içinde bildirilen adrese posta yoluyla gönderilecektir. İhale dokümanının posta yoluyla gönderilmesi halinde, postanın ulaşmamasından veya geç ulaşmasından ya da dokümanın eksik olmasından dolayı idaremiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Dokümanın postaya verildiği tarih, dokümanın satın alma tarihi olarak kabul edilecektir.

 

7.2.İhaleye başvuracak olanların ihale dokümanını satın almaları veya EKAP üzerinden e-imza kullanarak indirmeleri zorunludur.

 

8.Başvurular, ihale tarih ve saatine kadar Sırameşeler Mh. Avrupa Konseyi Bulvarı No: 4/10 16190 Acemler-Osmangazi/Bursa‘daki BUSKİ Genel Müdürlüğü İhale Toplantı Salonu.adresine elden teslim edilebileceği gibi, aynı adrese iadeli taahhütlü posta vasıtasıyla da gönderilebilir.

 

9.İstekliler tekliflerini, anahtar teslimi götürü bedel üzerinden verecektir. İhale sonucu, üzerine ihale yapılan istekliyle anahtar teslimi götürü bedel sözleşme imzalanacaktır. Bu ihalede, işin tamamı için teklif verilecektir.

 

10.Verilen tekliflerin geçerlilik süresi, fiyatı içeren ilk teklif verme tarihinden itibaren120 (Yüzyirmi)takvim günüdür.

 

11.Konsorsiyum olarak ihaleye teklif verilemez.

 

 

12. Diğer hususlar:

İhalede Uygulanacak Sınır Değer Katsayısı (N) :1,20