Bursa yerli otomobilde tasarım ve Ar-Ge merkezi olmalı!

×

Hata mesajı

  • Notice: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 771 satırı) içinde Undefined index: 3.0.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 777 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 781 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 841 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
Bursa Şubesi

Yayına Giriş Tarihi

09 Şubat 2012

Başkan Mart otomotivde Türkiye'nin fason üretim merkezi ve yabancı otomobil cenneti haline getirildiğini söyledi.

Bursa Büyükşehir Belediyesi Kent Konseyi tarafından düzenlenen "Bursa Yerli Otomobile Hazır mı?" başlıklı toplantıya konuşmacı olarak Bursa Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ali Sürmen,  Uludağ Üniversitesi öğretim üyelerinden Doç. Dr. İhsan Karamangil, TMMOB Makina Mühendisleri Odası Bursa Şubesi Başkanı İbrahim Mart,  YENİSİAD Bursa Şubesi Başkanı Mehmet Demirci, TAYSAD Yönetim Kurulu Üyesi Neslihan Küçükoğlu MÜSİAD Bursa Şubesi Başkanı Hasan Çepni konuşmacı olarak katıldılar. MMO Bursa Şubesi Başkanı İbrahim Mart yaptığı konuşmada yerli otomobil üretiminin stratejik önemine vurgu yaparak lokomotif sektör olduğunu ve sanayileşmenin dışa bağımlılıktan kurtarılması, istihdam, cari açığın kapatılması gibi nedenlerle çok önemli olduğunu bildirdi. 1960 yılında Türkiye devrim otomobilini yaparken aynı yıllarda Kore`nin de ilk otomobil denemelerini yaptığına dikkat çeken Başkan Mart, o günkü çalışmaların devam etmesi halinde Türkiye`nin bugün dünya otomobil pazarında söz sahibi olabileceğini anımsattı. Halen Türkiye`de üretimi yapılan otomobillerin katma değeri yüksek parçalarının ithal edildiğine dikkat çeken Başkan Mart, 2010 yılı itibariyle ithal girdi oranının yüzde 57 olduğunu belerterek  "Bir yandan bu şekilde otomobil üretilirken, diğer yandan da dünyanın hemen her yerinden otomobil ithal edilmektedir. Bu yönüyle ülkemiz, 'Fason üretim merkezi` ve 'yabancı otomobil cenneti`  haline getirilmiştir" diye konuştu.

DEVLET SAHİP ÇIKMALI

Türkiye`de üretimi yapan küresel şirketlerin düşük maliyet ve azami kar amacıyla yer değiştirebileceği hususunda uyarıda bulunan Başkan Mart, otomotivi misafir sektör olarak nitelendirildi. Başkan Mart şu öneride bulundu: "Ancak, Mühendisliği, bilimi ve teknolojiyi esas alan, Ar-Ge ve inovasyona ağırlık veren, yerlileşmeyi ve yerli yatırımcıyı özendiren ve koruyan, devletin ekonomideki yönlendiriciliğini artıran, dış girdilere bağımlı olmayan, sosyal devlet anlayışı ile istihdam odaklı ve planlı bir kalkınmayı öngören politikalar uygulandığında, durumun ülkemiz lehine değişeceği kesindir."

TMMOB Makina Mühendisleri Odası olarak bu yönde pek çok sempozyum ve kongre düzenlediklerini ve görüşlerini kamuoyu ile paylaştıklarını belirten Başkan Mart,  "Bizler, ağırlaşan koşullara, sektörde yaşanan çılgın rekabete, dışa bağımlı gelişen sanayimize ve ekonomimize rağmen, kendi ülkemizde, kendi markamızla "Yerli Otomobil" üretebileceğimize ve 1960`larda kaçırdığımız fırsatı, gecikmeli ve zor da olsa yeniden yakalayabileceğimize inanıyoruz" diye konuştu.

YÜZDE 100 YERLİ TASARIM!

Yerli otomobil kavramına açıklık getiren Başkan Mart, "Küresel güçlerden bağımsız olarak bir otomobilin Türkiye markası ile yüzde 100 yerli bir tasarımla, araç konseptinin ülkemizde, kendi mühendislerimizle tasarlanması, patentlenmesi ve tescil ettirilmesi, kendi kaynaklarımızın azami ölçüde değerlendirilerek üretilmesi ve pazara sunulması şeklinde anlaşılmalıdır. Burada anahtar ifade "Küresel Güçlerden Bağımsız olmak" tır" dedi. Türkiye`de 40 yıldan beri otomobil üretim deneyimi olduğunu belirten Başkan Mart, yeterli insan kaynaklarının da olduğuna, ayrıca Türkiye`nin de otomobil satışı için de iyi bir Pazar olduğuna dikkat çekti.  Yerli marka otomobil üretiminde devletin rolüne dikkat çeken Başkan Mart, küresel güçler gibi engeller nedeniyle devletin kararlı hareket etmesi, destek ve öncü olması gerektiğini bildirdi.

BURSA`NIN AVANTAJLARI

Türkiye`de yerli marka otomobil üretimine yönelik isteğin olmasının önemli olduğunu ancak son gelişmelerin ise inandırıcı olmadığını belirten Başkan Mart, "yabancı firma ile yerli marka otomobil olmaz" dedi. Bursa`nın yerli marka araçta önemli avantajlara sahip olduğunu belirten Başkan Mart, 40 yılı aşkın süredir otomobil ve ticari araç üretimi  yapıldığına ve gelişmiş bir yan sanayi bulunduğuna dikkat çekti. Başkan Mart, bu önemli avantajları ile Bursa`nın yerli marka otomobil üretimine hazır olduğunun söylenebileceğini, ancak kentin bu yönde bir karar oluşturmadan önce Bursa` nın güçlü ve zayıf yönlerinin tespit edileceği bir Çalıştay yapılması gerektiğini belirterek, "Bursa ülkemizde yerli otomobile yönelik tasarım ve Ar-Ge merkezi olmalıdır" dedi..