BEYANA DAYALI ASANSÖR TESCİLLERİ CAN SIKIYOR?

×

Hata mesajı

  • Notice: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 771 satırı) içinde Undefined index: 3.0.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 777 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 781 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 841 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
Denizli Şubesi

Yayına Giriş Tarihi

15 Temmuz 2013

Makina Mühendisleri Odası Denizli Şube Yönetim Kurulu Başkanı Bolat Ferhat Arıkan Denizli?de yeni yapılan binalarda işletmeye alınacak asansörlerin tescil edilmesinde beyanın esas alındığını ve standartlara uyulup uyulmadığı ile ilgili bir kontrol yapılmadığını, bu durumun çok riskli olduğunu belirtti.

Asansörlerinde işletmeye alınmadan önce eksikleriyle ilgili kontrol edilmesinin vatandaş acısından son derece önemli olduğunu belirten ARIKAN,  özellikle yeni binalarda montajı yapılan asansörlerle ilgili Makina Mühendisleri Odasına çok sayıda şikayet ve bilirkişilik başvurusu yapıldığını, yapılan kontrollerde ise,  denetim boşluğu sebebiyle asansörlerin bir takım eksikleri göz ardı edilerek işletmeye alındığını, asansör firmaların eşit şartlarda rekabet edebilmesi ve vatandaşların asansör kurbanı olmaması için asansörlerin işletmeye alınmadan önce standartlara uygunluğuyla ilgili mutlaka kontrol edilmesi gerektiği belirtti.

Bu konuda Denizli Belediyesi ile görüşmelerin devam ettiğini, yapılacak olan ek protokolle yeni tescil edilecek olan asansörlerin işletmeye alınmadan önce standartlara uygunluğu ve eksikleriyle ilgili kontrol edilmesi işine talip olduklarını, kamu kurumu niteliğinde bir meslek odası olan Makina Mühendisleri Odası Denizli Şubesinin kamu yararı gözeterek kar amacı gütmeden bu işi yapacaklarını belirtti.

PERİYODİK KONTROLLER İÇ AÇICI DEĞİL;

Ayrıca Mevcut Kullanılan asansörler için, Denizli Belediyesi ile Makina Mühendisleri Odası Denizli Şubesinin yapmış olduğu protokol neticesinde Denizli genelinde Asansör Periyodik Kontrollerinin devam ettiğini; son 1 yılda muayenesini gerçekleştirilen 1.000 asansörden 906?sının "kullanılamaz" durumda olduğu ortaya çıktı.

Kar amacı gütmeden, kamu güvencesi ile asansör yıllık kontrol faaliyetlerini yürüten Makina Mühendisleri Odası Denizli Şubesi , "Asansör Bakım ve İşletme Yönetmeliği" çerçevesinde 2012 yılının mayıs ayından bu yana asansörlerin periyodik muayenelerini gerçekleştiriyor. MMO Denizli Şubesi ekipleri, söz konusu tarihten bu yana Denizli Belediyesi ile imzalanan protokoller kapsamında yapılan ilk kontrol ve takip kontrolü sonuçlarına göre bu asansörlerden 906 sının "kullanılamaz", 80 i  "bakımdan geçtikten sonra kullanılabilir" ve 14`ü ise "güvenli şekilde kullanılabilir" durumda tespit edildi.

Bu durumun son derece tehlikeli olduğunu belirten Arıkan, yaşanabilecek kazaların önüne geçebilmek için, Apartman ve İşhanı yöneticilerini binalarındaki Asansörlerin Periyodik Kontrolleri için MMO Denizli Şubesine başvurmaları çağrısında bulundu.

ASANSÖRLERDE EN SIK KARŞILAŞILAN İNSAN HAYATINA DİREKT KAST EDECEK KUSURLAR?

 

  • Kabinin serbest düşmesine karşı fren tertibatının çalışmıyor olması
  • Fren tertibatına bağlı kabin hız regülatörünün mühürsüz olması
  • Kuyuda bulunan tamponların uygunsuz olması
  •  Elektrik çarpmasına karşı hayat kurtaracak 30 mA kaçak akım rölesinin bulunmaması
  • Paralel baralı topraklama sisteminin bulunmaması
  • Kabin aşırı yük sisteminin çalışmıyor olması yada ayarının yanlış olması
  • Kumanda panosu içerisinde bulunan faz sıralı koruma rölesinin çalışmıyor olması
  • Kumanda panosu içerisinde bulunan kontaktör sisteminin uygun olmayışı
  • En önemlisi emniyet devrelerinde kısa devre bağlantı yapılarak emniyet devrelerinin devre dışı bırakılmış olması