VAPURUMA DOKUNMA

×

Hata mesajı

  • Notice: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 771 satırı) içinde Undefined index: 3.0.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 777 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 781 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 841 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
İzmir Şubesi

Yayına Giriş Tarihi

13 Ekim 2010

TMMOB İzmir İl Koordinasyon Kurulu, 13 Ekim 2010, Çarşamba günü yaptığı basın açıklamasında, belediye vapur ihalesi hakkında uzman odalara bilgi verilmesini ve kamuoyuyla bilgi paylaşılmasını istedi. Kurul vapur seferlerinin azaltılmasını eleştirerek deniz ulaşımının etkinleştirilmesini ve engellilerin bu ulaşımdan yararlanabileceği koşulların sağlanmasını istedi.

İzmir körfezi denizinin fiziksel ve meteorolojik şartları deniz ulaşımına çok uygundur. Karşıyaka İlçesi ve Konak İlçelerinin iskeleleri arası uzaklığı 17 km (karayolu) civarında olduğu halde bu iki ilçemizin deniz yoluyla uzaklığı 3,9 km. dir. Ayrıca aynı düşünce ile Bostanlı Üçkuyular için karayoluyla 33 km, olurken, deniz yoluyla gidilecek olursa 4,5 km'dir. Deniz ulaşımında, alt yapı oluşturma, taşıtların bakım, onarım ve yolcu/yük taşıma maliyetleri bakımından da hava, kara ve demiryolu taşımacılığına kıyasla çok daha ucuzdur. Deniz ulaşımının yolcularına getireceği diğer artılar ise, deniz trafiğinde,  kara trafiği yolculuğunun verdiği stres, yorgunluk ve zaman israfının olmamasıdır

 

İzmir Büyükşehir Belediyesi, 9 Mart 2000 tarihinde Türkiye Denizcilik İşletmeleri'nden vapurları devir aldıktan sonra, İzdeniz A.Ş.'ni kurarak bu şirket kapsamında toplam 7 adet vapur ve 3 adet arabalı vapur ve Turyol firmasından kiralanmış olduğu 14 adet yolcu motoru ile Bostanlı, Karşıyaka, Bayraklı, Alsancak, Pasaport, Konak, Gözetepe ve Üçkuyular iskelelerinde yolcu ve araç taşımacılığı yapmaktadır.

 

İzmir Büyükşehir Belediyesi şirketi olan İZDENİZ'e ait olan vapur ve feribotların yaş ortalaması 38.5' tur. Ekonomik ömürlerini tamamlamış olan bu yaşlı filonun yenilenmesi için yıllardır gerçekleştirilmesi beklenen vapur ve feribot ihalesi hakkında uzman odalara, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmemekte, kamuoyu ile sağlıklı bilgi paylaşımında bulunulmamaktadır. Bilakis vapurların yurt dışından alınacağı, gövdelerinin katamaran (çift gövdeli) olacağı, hatta bazı farklı pahalı kompozit malzemelerin tercih edileceği gibi bilgileri basından ve denizcilik çevresinden duymaktayız?

 

Halen gemi inşa sanayinde sipariş alınan gemi sayısında dünyada beşinciliğe ulaşan ülkemiz; mega yat inşasında da sipariş bazında ilk beşte bulunmaktadır. İzmir Büyükşehir Belediyesinin İhaleye çıkacağı körfez hattı vapurlarını tasarlayabilecek, inşa edebilecek işçi, mühendis ve tersanelere sahibiz. Ama maalesef Ege Bölgemizde değil? Çünkü halen Ege Bölgemizde sivil bir tersanemiz bulunmamaktadır. Belki de ihaleye çıkılması düşünülen vapurlar Ege'de bir tersanenin kurulabilmesi adına da bir fırsat olabilir.

İzmir Körfezimizde amatör denizcilik gelişememiş İzmirlilerin teknelerini denize indirebilecekleri rampa yerleri ve indirdikten sonra güvenle bağlayabilecekleri bağlama yerleri halen bulunmamaktadır.

Kurulması düşünülen marinalar, tekne bağlama yerleri, yeni iskeleler için ve daha da önemlisi İzmir Körfezi'nin kıyılarının nasıl kullanılması gerektiğine dair bir Körfez Kıyı Master Planı hazırlanmamıştır?

 

Değerli Basın Mensupları,

 

İzmir Körfezi deniz ulaşımında İzmirliler için çok büyük bir şanstır? Yıllardır kirlilik problemi nedeni ile İzmirlilerin küstüğü ve yeni yeni barışmaya başladığı Doğal Körfez'in bizlere sunduğu deniz ulaştırmasını gerek çevresel anlamda gerekse kara yolunda yaşanan emniyet riskleri nedeniyle çok daha ucuz ve emniyetli olması sebebi için tercih edilir hale getirilmesi gerekirken İzdeniz tarafından yapılan tarife değişiklikleri ile kentin sosyal hayatı dikkate alınmadan Alsancak İskelesinden yapılan Vapur seferleri saat 21: 00 de sonlandırılmış ve deniz taşımacılığı tamamen Konak-Karşıyaka-Pasaport rotalarına aktarılmıştır. Kentin 24 saat tercih edebileceği bir ulaşım modu olması gereken deniz ulaşımı daha da az tercih edilebilecek bir hale getirilmiştir. Bu değişiklik İzmirlileri Kentin önemli sosyal yaşam alanlarından olan Alsancak bölgesinden kopartacak sonuçlar doğuracaktır. İzmirlileri daha çok sokağa çıkaracak politikaları uygulaması gereken Büyükşehir Belediyesi'nin bir şirketi olan İZDENİZ tarafından uygulamaya konulan yeni tarifeden bir an önce vazgeçilmeli eski tarifeye dönülmelidir.

Bir diğer önemli konu ise, halen iskelelerden vapurlara ve yolcu motorlarına inip-binme süreçleri, engelli vatandaşlarımızın kullanamayacakları haldedir.

Tüm vatandaşlarımızın engelli-engelsiz ve genç-yaşlı ulaşım haklarını ellerinden alamayız. Bu nedenle yeni ihaleye çıkılacak olan gemilerin yanaşma ve kalkış süreçlerinin ve kurulması düşünülen iskeleler ile mevcut iskelelerin gerek engelli gerekse yaşlı vatandaşlarımızın da kolaylıkla ve sıkılmadan kullanabilecekleri şekilde oluşturulması ve diğer teknik konularda da uzman meslek odalarının kurum ve kuruluşların düşünce ve görüşlerinin alınması gerektiğini altını çizerek vurguluyoruz.

 

İzmir Körfezi'nin geleceği, İzmir'in geleceğinin önemli bir belirleyenidir. Bu geleceği belirleyebilmek, ancak ve ancak Körfez'i değerlendirebilen, Körfez'e bir gelecek çizebilen, uzun vadeli bir stratejiyi hayata geçirebilen, temel yönlendirici mekanizması ekonomik çıkar gruplarının baskılarına değil bilimsel temellere dayanan ve kentlilerin taleplerine yanıt veren bir irade ile mümkündür.

Bu tür bir iradeyi gerçekleştirmek için TMMOB İzmir İl Koordinasyon Kurulu'na bağlı meslek odaları şimdiye dek olduğu gibi şimdiden sonra da karar alıcılara destek vermeye devam edecektir.

 

Kamuoyuna saygı ile duyurulur?

 

TMMOB İZMİR İL KOORDİNASYON KURULU