ARACINIZ KIŞA HAZIR MI?

×

Hata mesajı

  • Notice: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 771 satırı) içinde Undefined index: 3.0.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 777 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 781 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 841 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
Gaziantep Şubesi

Yayına Giriş Tarihi

02 Aralık 2009

Kış aylarında havaların soğuması ile birlikte motorlu araçların kışlık bakımlarının yapılması gerekmektedir. Sürücüler tarafından çoğu zaman önemsiz gibi görülen kışlık bakımların, araçlarda soğuk havalarda ortaya çıkabilecek birçok sorunu ve kaza riskini ortadan kaldırması için aşağıdaki tedbirlerin alınması büyük önem taşımaktadır.

 

•·         Motorun soğuk havada sağlıklı çalışabilmesi için radyatör sitemindeki soğutma suyuna donmasını engelleyecek şekilde antifriz eklenmelidir. Hatta tüm soğutma sıvısının antifriz olması donmanın yanında kireçlenme ve korozyon gibi olumsuz etkenleri de ortadan kaldırmaktadır.

•·         Soğutma sistemindeki termostat soğuk hava koşullarına göre ayarlanmalıdır.

•·         Soğuk havalarda motorun ilk hareketi zorlaşacağından, akü ve akü sıvı seviyesi kontrol edilmeli ve akü sıvı seviyesi eksikse saf su ile tamamlanmalıdır.

•·         Yaz aylarında genişleyen V kayışı özelliğini kaybetmektedir. Kayışın gerginliğinin ayarlanması veya değiştirilmesi gerekmektedir. Gevşek V kayışı şarj dinamosunu, devir daim pompasını etkileyerek, yeterince elektrik üretilmemesine ve soğutma sistemindeki soğutma sıvısının devir daiminin yeterli olmamasına neden olabilmektedir.

•·         Camı temizlemeye yarayan fıskiyeler sudaki kireç nedeniyle zamanla tıkanabilir. Fıskiyelerin uçları bir iğne yardımı ile temizlenmeli ve ön cam sileceklerinin kış aylarının zorlu koşullarında iyi performans göstermesi için aşınmışsa değiştirilmesi gerekmektedir. Böylece yağmurlu ve karlı havalarda görüş önemli ölçüde artacaktır.

•·         Kışa girerken yapılması gereken en önemli kontrollerden biride otomobilin yola tutuşunu sağlayan lastiklerin kontrolüdür. Lastik hava basınçlarının ideal basınçta olması ve lastik diş derinliklerinin uygun olması, kışın karlı ve buzlu yollarda kaymayı engelleyecek en önemli unsurlardan biridir. Özellikle karlı havalarda yer tutuşunun daha iyi olması için, lastik hava basınçlarının düşürülmesi gibi yanlış bir uygulama yapılmamalıdır.

•·         Soğuk havalarda zorunlu olmadıkça el freni çekilerek park edilmemesi gerekmektedir. El freni çekilerek park edilmesi durumunda fren balataları ve halatlar donabilecek ve el freni indirildiğinde frenin boşalmaması durumu ile karşı karşıya kalınabilecektir. Park edilirken araç uygun viteste bırakılarak park edilmelidir.

•·         Ateşleme ve elektrik sisteminin kontrolü yapılmalıdır. Bu sistemlerdeki aksaklıklar soğuk havada yakıt tüketimini yüzde 10 oranında artırır. Buji tırnakları ayarlanmalı ve temizlenmeli gerekiyorsa bujiler değiştirilmelidir.

•·         Motor yağı eksilmiş ise tamamlanmalı veya yenilenmelidir. Aksi halde sürtünme artarak motorun gücünün düşmesine ve parçaların daha çabuk aşınmasına ve yakıt tüketiminin artmasına neden olmaktadır.

•·         Soğuk havalarda araç ilk çalıştırıldığında düşük devirde hareket edilerek motorun ısınması sağlanmalı ve daha sonra normal kullanıma geçilmelidir.

•·         Hava filtresinin kirli olması da soğuk motora yakıt yönünden zengin karışım gitmesine neden olarak, egzozdan çiğ yakıt atılmasına yol açacaktır. Kirli hava filtresi her 100 kilometrede yaklaşık 2 litre daha fazla yakıt tüketimine neden olmaktadır.

•·         Kış aylarında arka görüş açısını önemli şekilde etkileyen faktörlerden biri olan arka camdaki rezistansın kontrol edilmesi, eğer herhangi bir problem varsa onarılması veya değiştirilmesi gerekmektedir.

•·         Kış mevsimi öncesinde kalorifer sisteminin kontrolü yapılmalıdır.

•·         Bunun yanında kış şartlarında araçların verimli ve güvenli şekilde kullanılabilmesi için fren balatalarının kontrol edilmesi gerekmektedir.

Motorlu taşıtların kışlık bakımlarının yapılması, araç sahiplerine çok fazla maddi yük getirmemektedir. Çünkü yapılan masraf, yakıt tasarrufu olarak sürücülere geri dönmektedir. Araçların kışlık bakım maliyetinden kaçınılmamalı, güvenli sürüş, yakıt tasarrufu ve kaza riskini azaltmak için belirtilen tedbirlerin alınması konusunda tüm sürücülerimizi uyarıyoruz.

Saygılarımızla

Ali PERİ

Başkan