İMO: "KAZALARA KİM DUR DİYECEK?"

×

Hata mesajı

  • Notice: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 771 satırı) içinde Undefined index: 3.0.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 777 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 781 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 841 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
İstanbul Şubesi

İnşaat Mühendisleri Odası, Aksaray'da meydana gelen ve 33 kişinin ölümüyle sonuçlanan trafik kazasıyla ilgili olarak 16 Nisan 2007 tarihinde bir basın açıklaması yaptı. Basın açıklaması haberin devamındadır.

İnşaat Mühendisleri Odası, Aksaray‘da meydana gelen ve 33 kişinin ölümüyle sonuçlanan trafik kazasıyla ilgili olarak 16 Nisan 2007 tarihinde bir basın açıklaması yaptı.

KAZALARA KİM DUR DİYECEK?

Son günlerde karayollarımızdaki trafik kazaları yoğunlaştı. Aksaray yakınlarında meydana gelen ve 33 insanımızı kaybetmemize yol açan trafik kazası sonrası ülke kamuoyu yeniden karayollarımızdaki can ve mal güvenliği sorununu tartışmaya başladı. Kaza ile ilgili resmi rapor henüz açıklanmadı. Bu nedenle Aksaray‘daki kazayla sınırlı kalmayan bir değerlendirme yapmakla yükümlüyüz.

Ne yazık ki karayollarımız can almaya devam ediyor. Karayollarımızın mevcut durumu dikkate alındığında, üzülerek belirtiyoruz ki, kazaların arkası kesilmeyecektir. Dikkat edilirse; her kazanın farklı bir nedenden kaynaklandığı anlaşılmaktadır. Kullanıcı, yol bozukluğu, kör nokta, mıcır ve benzeri nedenler kazalara yol açmaktadır.

Kazaya hangi olumsuzluğun yol açtığından daha önemli olan karayolları ulaşımının bir bütün halinde sorgulanmasıdır. Çünkü kazalar alt ve üst yapıdaki sorun ve sıkıntılardan kaynaklanmaktadır. Hükümetin karayollarımızdaki can ve mal güvenliğini sorununu en aza indirmenin bir yolu olarak gördüğü duble yollar da sonucu değiştirmemiştir. Son kaza duble yolda olmamıştır ama duble yollarda meydana gelen kazalar hâlâ hafızlarımızdadır.

Son kaza da göstermiştir ki, karayollarımız bir bütün olarak sorunludur. Çünkü bütüncül ve köklü bir yaklaşım sergilemekten uzaktır. Bir ülke düşünün ki, Ulaşım Ana Planı olmasın. Evet, Türkiye‘nin Ulaşım Ana Planı yoktur. Belki de pek çok alanda olduğu gibi ulaşımda da günü kurtaracak kararlar alınmakta, facia yaşandığında da, suçlu aramaktan başka bir adım atılmamaktadır.

Türkiye artık kazalara ‘dur‘ diyecek bir irade beklemektedir. Bu irade, Ulaşım Ana planı‘nı bir an önce hazırlamak ve yatırımlara bu plan çerçevesinde yön vermektir. Eğer bu yapılmazsa, kaza sonrası üzüntü bildirimlerin inandırıcı olması mümkün değildir; dökülen gözyaşları, timsah gözyaşları olmaktan öteye anlam taşımayacaktır.

TMMOB İNŞAAT MÜHENDİSLERİ ODASI