PROBLEM ÇÖZME VE KARAR ALMA TEKNİKLERİ

×

Hata mesajı

  • Notice: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 771 satırı) içinde Undefined index: 3.0.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 777 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 781 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 841 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
İstanbul Şubesi

Yayına Giriş Tarihi

15 Nisan 2019

Makina Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi Üyesi Levent Taşkın dijitalleşen dünyada problem çözmeye etkin eden faktörleri ve problem çözme yaklaşımlarını meslektaşlarımızın mesleki ve kişisel gelişimlerine katkı sağlamak adına bizimle paylaştı.

Levent Taşkın

Makina Yüksek Mühendisi

Globalleşme ve hızla değişen teknolojinin getirdiği acımasız rekabet son yıllarda yaşantımızı ülke yapılarından, marka yönetimlerine, tüketici tercihlerine kadar etkiliyor. Tüketicinin hızla değişen istekleri sadece ürünle ilgili olmaktan çıkarak, sevkiyattan ödeme şekline; ürünün montajından satış sonrası hizmetindeki hıza kadar çeşitlilik gösteriyor. Firmalar dijitalleşen dünyada hem hızlı, hem yenilikçi, hem de en önemlisi müşteri isteklerine yönelik beklentiyi aşan bir beceri sergilemek durumundalar. Kendilerine ve sistemlerine yatırım yaparken; daha iyi ve eğitimli personelle çalışmak ve esnek olmayı bilmek zorundalar.

Fark Yaratmak Önemli!

Zincirleme olarak; tüketicinin sürekli değişen beklentisi ve buna bağlı değişen satın alma davranışı, satış noktaları yapısı, distributör ve bayi yapısı, firma anlayış ve yaklaşımları değişiyor, reklam ve pazarlama tekniklerine kadar değişim göstermeyi zorlamaktadır.

Bu değişimin farkında olmak ve trendleri görebilmek, pazarda etkinlik ve başarı için artık bir ön koşuldur. Hızlı değişim ve rekabet ortamında, işimizi rakiplerden daha iyi yapmayı hedeflemek amaç olarak belirlenir. Oysa rekabette üstünlük ve kalıcılık “rakipten daha iyi yapmaya” değil, “rakipten daha farklı yapmaya” dayanır.

Öyleyse strateji: Farkı yaratmaktır.

Fark yaratmak için 3 temel konuyu aynı anda başarmayı hedeflemek gerekir:

Hız: Hemen, şimdi, müşterinin istediği süreden daha da önce.

Akıllı çözümler: Her şey birbirine bağlı hale gelmiş durumda. Her şey sanal ortamda bir ‘’tık’’ kadar bir biri ile entegreli. Entegre ve bir biri ile uyumlu sistemleri seviyor ve istiyoruz. Ürünler, hizmetler, yaşam içi içe ve hepsi birbirine bağlı çalışan akıllı çözümlerle ilişkilendirilmiş.

Değer Yaratma: Müşteriye ekstra fayda sağlayacak ve onu size bağlı kılacak değer yaratan iletişim, çözüm ve ilişkinin oluşturulması. Fark yaratacak bu konuları sürdürülebilir şekilde başarmak için ‘’Problemleri Hızlı ve Doğru Çözmek’’ ve ‘’Karar Alma’’yı ilk seferde doğru analizle çabuk yapmak gerekir. Problemi Çözme Teknikleri burada devreye giriyor.

Bu tekniğin avantajları:

• Problem çözümünde ortak metodoloji uygulayarak ekip içerisinde aynı dili konuşmak,

• Büyük resmi görebilmek,

• Detayların atlanmaması,

• Herkesin ortak fikirler üzerine odaklanması, herkesin fikirlerinin alınması,

• Ortak hareket etme duygusu yaratması,

• Çözüm sürecine herkesin katılımını sağlamak, çözümde sorumluluğu almayı sağlamak,

• Sinerji yaratmak,