Bursa Ulaşım Paneli Gerçekleştirildi

×

Hata mesajı

  • Notice: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 771 satırı) içinde Undefined index: 3.0.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 777 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 781 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 841 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
Bursa Şubesi

Yayına Giriş Tarihi

10 Şubat 2011

TMMOB Makina Mühendisleri Odası Bursa Şubesi ve TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şubesi tarafından, BAOB'un katkılarıyla ortak olarak gerçekleştirilen "BURSA ULAŞIM PANELİ" 12 Şubat 2011 tarihinde 210 kişinin katılımıyla gerçekleştirildi.

 

 

Çözüm demiryolu!

 

Ulaşım ve Bursa panelinde kentin ulaşım sorununa en çağdaş, en verimli ve akılcıl çözümün demiryolu olduğu gündeme getirildi.

 

TMMOB Makina Mühendisleri Odası (MMO) Bursa Şubesi ve İnşaat Mühendisleri Odası (İMO)  Bursa Şubesi tarafından Bursa Akademik Odalar Birliği'nin katkılarıyla Almira'da düzenlenen panelde "Bursa ve Ulaşım" konusu gündeme getirildi. Bursa Büyükşehir Belediyesi eski Başkanı Erdem Saker tarafından düzenlenen panelde, İMO Bursa Şubesi Başkanı Necati Şahin "Ulaşım ve Bursa"; İMO Bursa Şubesi Ulaşım Komitesi Başkanı Müjgan Elmas "Ulaşım Planlaması ve Raylı Sistemler";Ulaşım Planlama Uzmanı Ali Çömezoğlu "Bursa Ana Ulaşım Planları"; TUVASAŞ AR-GE Daire Başkanı Nuri Sezer "Türkiye'de Demiryolu Makineleri Üretimi"; Bursa Tramvay Üretim Koordinatörü Taha Aydın "Bursa'da demiryolları Makineleri Üretimi"; MMO Bursa Şubesi Ulaşım Komisyonu Başkanı Selçuk Yıldırım "Bursa'da Trafik" konularını anlattılar.

Panelin açılış konuşmasını yapan MMO Bursa Şubesi Başkanı İbrahim Mart, Bursa'da kent sorunlarına yönelik tüm anketlerde ulaşımın birinci sırada çıktığına dikkat çekerek; "Kentte her geçen gün artan trafik ve ulaşım sorunu, artık bu kentte yaşayan herkesi yakından ilgilendiriyor ve etkiliyor. Öte yandan her gün meydana gelen kazalarda, insanlarımız yaralanıyor, sakat kalıyor, hatta yaşamını yitirenler oluyor.  Gün geçmiyor ki, gazetelerde "Katliam gibi kaza" haberleri yer almasın!" dedi. 

Başkan Mart, "Ulaşım hizmetlerinin çağdaş teknolojileri kullanan, tarihe, doğaya ve çevreye duyarlı, uluslararası kurallara uyum sağlayan, hızlı ve güvenli, taşıma türleri arasında dengenin sağlanabildiği, insan merkezli ve çağdaş bir içerikte olması gerektiğine dikkat çekti.

AB'de dış ticarette yüzde 90 deniz yolu, iç ticarete yüzde 90 demiryolu tercih edilirken, Türkiye'de ise yük taşımacılığında yüzde 83, yolcu taşımacılığında yüzde 90 oranında karayolu taşımacılığının tercih edildiğine dikkat çeken Mart, "AB'de taşımacılıkta karayolunun en yoğun kullanıldığı ülke konumundayız.   Bin kişi başına düşen araç sayısı; AB ortalaması 578, iken Türkiye 215 iken trafik kazalarında ise 100 bin araca düşen ölü sayısının AB ortalaması 13, Türkiye'ninki ise 31 Araç sayısı az olmasına rağmen ölümlü kazalarda AB'de birinci sıradayız" diye konuştu.

Yapılan yanlış tercih ve uygulamaların ulaşım sorununu bugünkü boyutuna taşıdığını belirten Mart, "Bursa'da da örneklerini yaşadığımız "Ben yaptım oldu" mantığından vazgeçilmelidir.

Nihayet yerini hatalı şekilde bulan (!) adına bir türlü karar verilemeyen yeni stadyum projesi bunun en güzel örneğidir.  Proje güzel olabilir ama yeri kesinlikle yanlıştır. Kentin gelişim aksı üzerinde, trafik yoğunluğunu son derece artıracak, kentin doğusu ile batısı arasında dar boğaz oluşturacak ve gelecekte kent içi trafiği felç edecek bu projeden henüz vakit varken vazgeçilmelidir" diye konuştu.

Mutlaka "Ulaştırma Ana Planı" yapılması gerektiğine dikkat çeken Mart bu ana planın uzun ve kısa vadeli hedefleri ve stratejileri olmalı ve plan metinlerine uyulması gerektiğine işaret etti.

Başkan Mart, "Bizler, bugüne kadar olduğu gibi bundan sonrada "Kentin sakini değil sahibi olma" anlayışı ile hareket edecek, kentimizde var olan sorunların aşılması, sağlıklı kentsel çevrelerin oluşturulması ve kentsel yaşam kalitesinin iyileştirilmesi doğrultusunda, çözüm önerilerimizi sunmaya devam edeceğiz" diyerek sözlerini noktaladı.

Ulaşım Planlama Uzmanı Ali Çömezoğlu "Bursa Ana Ulaşım Planları" hakkında bilgi verdi. Mevcut durum analizleri, yaya anketleri yaptırdıklarını belirten

"Önemli olan doğruları söylemek, yanlışların karşısında olmaktır" diyen İMO Bursa Şubesi Başkanı Necati Şahin, Büyükşehir Belediyesi'nin tüm bütçesinin yüzde 65'ini ulaşım yatırımına ayırmasına karşın anketlerde vatandaşın yüzde 54'ünün geçimden önce ulaşımı sorun göstermesinin dikkat çekici bir durum olduğunu belirtti.

Planlama ve etüt çalışmalarının önemine dikkat çeken Şahin "Ulaşımı kamu hizmeti olarak görmek lazım. Siz eğer bir projenin yüzde 5'ini incelemeye, düşünmeye ayırırsanız, bunun başarıya yansıması yüzde 65 olur. Planlamaya ayırdığınız yüzde 15 ise size yüzde 25 başarı olarak döner. Ancak imalat yani inşaat safhasında ayırdığınız yüzde 80 çabanın başarı olarak karşılığı sadece yüzde 5'tir. Buradan varmak istediğim nokta şudur: Biz planlamaya, incelemeye az zaman ayırıyoruz. Geçmişte plan mı, pilav mı, diyen siyasilerle karşılaştık" diye konuştu.

Ulaşımda stratejik planın çok önemli olduğunu söyleyen Necati Şahin, stratejik plan hatalıysa sürekli yanlış yapılacağı hususunda uyarıda bulundu.

21 yüzyılın yaşamsal sorusunun "Kent mi, Otomobil mi?" olduğunu anımsatan Şahin, Avrupa tramvayı kentle bütünleştirirken, biz otomobilin önünü tıkıyor diye kaldırdık. Şimdiyse şehirde bir yerden bir yere giderken, arabamızı nereye koyacağımızı düşünüyoruz. Yönetim otopark, bat çık yapıyor. İnsanları değil arabaları bir yere götürmek için yatırım yapılıyor" diye konuştu.

"Batçıkları eleştiren kadro şimdi batçıklara göz yumuyor. Batçıklarda çok büyük mühendislik hataları var. Siz ticareti bozuyorsunuz. İnsanları AVM'lere mahkum ediyorsunuz" diyen Şahin, Tokyo'da demiryolu ulaşımının yüzde 60; Londra'da yüzde 25 iken Bursa'da ise yüzde 8 olduğunu anımsattı.

Bursa'da vatandaşların yüzde 41'inin araçla işe gittiğini söyleyen Şahin, Hafif Raylı Sistem'in ilk hizmete girdiği yıl doluluk oranının yüzde 76 iken bugün gelinen noktada bu oranın yüzde 55'e düştüğünü belirtti.  Otobüslerin, minibüslerin, servis araçlarının Bursa Ray'a paralel gittiğini söyleyen Şahin yapılan kavşakların hiçbirinde yayaların düşünülmediğini belirtti.

"Kentsel dönüşüm demişsiniz, Doğanbey'de binlerce konut yapmışsınız" diyen Şahin, 21 yüzyılın ana ulaşım aracının yüksek hızlı tren olduğunu belirterek sözlerini şöyle sürdürdü:

"Ulaşım mastırını uluslar arası firmaya havale etmişsiniz. Cumhuriyet Caddesi trafiğe kapatılıyor, tramvay hatları gösteriliyor. BESOB'a, Dışkaya'ya on binlerce konut ve işyeri yapıyorsunuz... Niye ihale ettiniz ki! Alınan kararların teknik altyapısı olmalıdır. Doğu Çevre Yolu yüzde 12, Batı Çevre Yolu yüzde 30 kapasite ile çalışıyor! Sistem ona göre kurulmamış! Ankara İzmir yolun hızlandırıyorsanız, vatandaşın araçla şehir içine girmesini de kolaylaştırırsınız, yapılan yatırımlar da bir işe yaramaz."

Bu tür planların katılımcı bir yaklaşımla herkesimin görüşünü alarak teknik altyapısını göz önüne alarak hazırlanması gerektiğini belirten Şahin, "Hızlı trenin durağının biri Kazıklı Köyü'nde. Samanlı Bağlantı yolu gereksiz. Neden Samanlı? Samanlı'da yeni bir özel hastane yapılıyor, orada bir farklılaştırma var. Samanlı'ya bağlantı yolu vatandaşlar için değildir. Hızlı trenle Bursa İstanbul Ankara bağlanması gerekirken niye farklı bir yol izleniyor? Sayın Devlet Bakanı Faruk Çelik, Sayın Altan Karapaşaoğlu ve Sayın Valimiz bu konuyu Başbakan'a iletmiştir. İkinci bir demiryolu köprüsü gerekmektedir. İzmir, İstanbul ve Bursa'yı birbirine bağlamak için körfez köprüsü şart!" diye konuştu.